Drumul de mare viteză Filiaşi – Lugoj este cu un pas mai aproape de deschidere! Sorin Grindeanu a anunțat pe pagina de Facebook că a fost desemnat câștigătorul contractului pentru ultimul dintre cele 4 loturi.
Sorin Grindeanu a informat în urmă cu puțin timp pe pagina de Facebook că a fost desemnat câștigătorul contractului pentru ultimul dintre cele 4 loturi ale drumului de mare viteză Filiaşi – Lugoj, de 230km. O asociere de proiectanți români este câștigătoarea contractului, având la dispoziție 22 de luni de la semnarea înțelegerii pentru a finaliza Studiul de Fezabilitate necesar construcției lotului Domașnea – Caransebeș.
Citește și despre: Inaugurarea podului de la Brăila, amânată. Sorin Grindeanu a anunțat data la care a fost reprogramată: „Sunt mulți oameni care vor folosi acest pod”
Ministrul Transporturilor a informat că valoarea contractului ajunge la suma uriașă de 22.29 milioane de lei (fără TVA). Proiectul este finanțat din fonduri europene nerambursabile. Contractul va fi semnat după expirarea perioadei legale de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
„Contractul pentru proiectarea ultimului dintre cele 4 Loturi ale Drumului de mare viteză #Filiași-#Lugoj (230 km) are câștigător!
Asocierea de proiectanți români are la dispoziție 22 de luni (de la semnarea contractului) pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției Lotului #Domașnea-#Caransebeș (45 km).
Contractul are o valoare de 22,29 milioane de lei (fără TVA) și este finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile. El va putea fi semnat după expirarea perioadei legale de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, scrie Sorin Grindeanu.
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a comunicat că Asocierea PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL – PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – EAST WATER DRILLINGS SRL a câștigat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al lotului 3 al Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj, notează adevarul.ro. Câștigătorul a fost desemnat după efectuarea reevaluării ofertelor.
„Sursa de finanțare a acestui contract va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile, iar semnarea lui va fi posibilă după expirarea perioadei legale (10 zile) de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a precizat Cristian Pistol.
Drumul de mare viteză Filiași-Lugoj este împărțit în patru loturi:
Totodată, Cristian Pistol a informat la începutul lunii iunie că a fost semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Filiaşi – Drobeta Turnu Severin. Contractul a fost semnat cu Asocierea SC DP Consult SA – SC Explan SRL – SC Geologic Site SRL – SCA Teaha & Fuzesi.
„Prin realizarea drumului de mare viteză Filiaşi – Lugoj urmărim mai multe obiective: asigurarea accesului la reţeaua TEN-T de baza şi la reţeaua extinsă, prin construcţia coridoarelor de legătură naţională, asigurarea unei reţele de transport rutier sigure şi operaţionale, care să contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere şi a timpilor de călătorie, conectivitatea între centrele economice importante dintre Oltenia şi Banat, îmbunătăţirea condiţiilor pentru transportul de mărfuri, asigurarea spaţiilor de parcare şi de odihnă pentru participanţii la traficul rutier, dar şi a măsurilor de siguranţă pentru transportatori, conform cerinţelor UE, realizarea unui căi rutiere de mare viteză, la standarde europene, inclusiv prin dotarea cu sisteme inteligente de transport (ITS)”, a transmis directorul CNAIR.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Sorin Grindeanu le închide ușa în nas celor de la AUR: ”Au un comportament semisălbatic. Exclus să facem alianță cu ei”