România are fonduri pentru a moderniza infrastructura feroviară. La conferința „România, din nou pe şine – Investiții și decizii rapide și eficiente pentru transportul feroviar”, un eveniment organizat de Antena 3 CNN și revista Income Magazine, reprezentanți ai ministerelor Transporturilor, Investițiilor și Proiectelor Europene, manageri ai marilor companii private și publice de transport și producție feroviară au analizat modul în care poate fi îmbunătățit traficul feroviar în țara noastră.
„Avem baniii din PNRR, undeva la 5 miliarde de euro sunt pentru ceea ce înseamnă transportul feroviar, atât pe grant, cât și pe împrumut, dar în politica de coeziune se regăsesc în jur de 3 miliarde de euro, dacă vorbim doar de partea de nerambursabil, unde avem și o cofinanțare de 50%”, a declarat Adrian Câciu.
Pentru constructori, România rămâne o țară a oportunităților. Noul pod care va lega România și Bulgaria, între Giurgiu și Ruse, va fi unul la nivelul zilelor noastre.
Citește și: Când va fi gata cel mai spectaculos tunel feroviar din România. Va lega 2 mari orașe turistice
„Va fi un pod feroviar rutier, un pod nou, la nivelul zilelor noastre și Ministerul Transporturilor din România, împreună cu cei din Bulgaria și împreună cu Comisia Europeană, lucrează concret pe acest subiect”, susține și Ionuț Cristian Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
CNAIR a transmis, recent, la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice spre validare documentaţia pentru contractul necesar elaborării studiului de fezabilitate în baza căruia va fi construit cel de al doilea pod care va asigura legătura între Giurgiu (România) şi Ruse (Bulgaria), a anunţă directorul general al companiei, Cristian Pistol.
Durata maximă alocată elaborării Studiului de fezabilitate este de 23 de luni din momentul începerii contractului.
Proiectantul va trebui să găsească soluţia optimă pentru ca acest nou pod trasfrontalier să asigure conexiunea atât între infrastructura rutieră cât şi cea feroviară dintre cele două ţări.
„După ce va fi construit, acest nou pod dunărean (al treilea între România şi Bulgaria) va asigura ambelor state un potenţial mai mare de dezvoltare economică, atât la nivel regional. cât şi european, pe axa nord-sud”, afirmă Pistol.
Contractul este finanţat prin CEF2 (Mecanismul pentru Interconectarea Europei).
Vezi și: Întârzieri de 6 ore ale trenurilor. Traficul feroviar s-a închis