Un om de afaceri din Bucovina vrea repare singur un pod, care este tranzitat zilnic de mii de mașini ce sunt nevoite să stea la cozi interminabile, deoarece traficul se desfășoară pe un singur sens. Lucrările sunt blocate de luni de zile din cauza unor greșeli făcute în proiect.
Exasperat de prostul mers al lucrărilor din zonă, Adrian Homan, cu o avere estimată de Top 300 Capital la 50 de milioane de euro, susține că este dispus să repare podul pe banii săi, ca apoi să îl doneze autorităților. Milionarul spune că nu înțelege cum de acest pod nu este gata de ani de zile și oamenii sunt nevoiți să aștepte zeci de minute în perioadele aglomerate.
“Când am fost în weekend-ul ăsta acasă până la mama, că eu sunt din zona Rădăuți, am stat pur și simplu jumătate de oră la ca să trec podul acela, nu știu ce motive sunt și cine este de vină că nu se face. După cum vedem în China, autoritățile fac un spital de 5.000 de locuri într-o săptămână și noi nu suntem în stare să facem un pod care prevede demontarea unor grinzi, punerea grinzilor, turnată placă de beton și asfaltată.
Să nu fiu răutăcios, dar asta ar dura o lună de zile. Am înțeles că picioarele podului, să vorbim în vocabular, sunt făcute, sunt stabilizate, deci ar trebui doar grinzile desfăcute, puse alte grinzi noi și turnat beton și astfalt”, a explicat omul de afaceri.
Citește și: Destinația de lux din România! Costul unei astfel de vacanțe poate ajunge la 130.000 de dolari
Adrian Homan este născut în Rădăuți, dar locuiește în București. El are o activitate de peste 25 de ani în domniul construcțiilor. Printre proiectele sale se numără Aeroportul NATO din Fetești, aeroportul din Brașov sau drumul ce leagă Râmnicu Vâlcea de Târgu-Jiu.
Milionarul spune că deține una dintre cele mai mari firme din România în prefabricarea grinzilor de construcții și ar putea să facă grinzile necesare pentru pod într-o singură noapte, însă ar avea nevoie ulterior de 21 de zile pentru a se usca. Însă, are o piedică destul de importrantă. A încercat să ia legătura cu CNAIR-ul și cu autoritățile locale, dar nimeni nu a vrut măcar să discute acest subiect.
“Eu dețin unele din intre cele mai mari firme din România în prefabricarea grinzilor de construcții, Construcţii S.A. Sibiu. Eu am cea mai mare linie de prefabricare de grinzi, eu le pot face într-o noapte. Ceea ce trebuie după aia este să fie lăsate să să se usuce cel puțin 21 de zile, dar eu în maxim 2-3 luni de zile aș face podul ăla, l-aș deschide.
N-am reținere, că nu pot să să spun ceva și să nu fac. Eu ca să rămân pentru mine cu inima împăcată l-aș face eu din banii mei proprii și l-aș dona instituțiilor care îl administrează, n-am nicio pretenție.
Dacă am posibilitatea să mi-l atribui eu direct, bineînțeles cu toată legislația și tot ce presupune, eu mi-l asum și îl fac până în luna lui mai cel târziu și îl predau autorităților. Eu am încercat să iau legătura cu CNAIR-ul, am încercat să iau legătura și cu autoritățile locale, toată lumea fuge, zice că nu se poate. Deci nu înțeleg așa ceva. Eu le știu pentru că sunt din Bucovina și sunt la zi cu tot ce se întâmplă”, a explicat omul de afaceri Adrian Homan pentru Infofinanciar.ro.