Surprins de conținutul porției comandate, clientul restaurantului a postat pe o rețea de socializare fotografii și un filmuleț care-i atestă spusele.
În filmarea publicată pe o reţea de socializare se vede, într-adevăr, melcul mișcându-se și se aude şi vocea angajatului. „Nu înţeleg cum a ajuns acolo. Totul e spălat sub presiune, deci nu ar avea ce să caute melcul”, i-a spus acesta clientului.
Contactat de presa locală, protagonistul a povestit întâmplarea neplăcută.
„Am mers cu fiul meu după ora 17 la Mesopotamia. Eu mi-am luat un kebap cu 31 de lei. Am luat o bucată din salată, iar apoi am văzut că se mişcă ceva. A ieşit apoi melcul, care se plimba pe farfurie. Am chemat şeful de sală, i-am explicat şi arătat ce am găsit. Iar el mi-a răspuns că pot să comand altceva fără cost şi că salata e spălată sub presiune. Eu i-am zis că nu mai vreau să mănânc nimic, aşa că mi-au dat banii înapoi”, a declarat clientul păgubit
În urma valului de reacții, șeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor, Giani Bura, a trimis o echipă de comisari care să facă verificări la faţa locului.
Contactat de ebihoreanul, Giani Bura a declarat că, în urma unor nereguli depistate, restaurantul din Lotus Center a fost amendat cu 20.000 de lei și au fost oprite de la vânzare produse în valoare de 13.000 de lei.
Rezultatele controalelor au fost date publicității și pot explica modul în care un melc a ajuns în farfuria clientului:
„La sediul din mall-ul Lotus Oradea s-a verificat respectarea, de către operatorul economic (restaurantul Mesopotamia), a condiţiilor prescrise şi declarate, pornind de la produsele finite, materiile prime utilizate, produse finite, constatându-se nerespectarea cerinţei de a folosi, în cadrul serviciilor prestate, numai produse şi proceduri sigure, astfel:
– prestatorul deţine un spaţiu separat pentru curaţat/spălat legume şi salată, operaţiuni efectuate de angajaţi, situaţia descrisă de consumator putând fi rezultatul nerespectării unor proceduri sigure.
– sunt preparate chifle şi clătite într-un spaţiu neadecvat, practic în spaţiul de depozitare a produselor alimentare preambalate tot aici existând baxuri cu tacâmuri şi frigiderul pentru drojdie
– nu este ţinută o evidenţă care să permită trasabilitatea materiilor prime, a cantităţilor utilizate într-o zi, ridicându-se suspiciunea folosirii acestora pe parcursul mai multor zile, inclusiv a calupului de 20 kg carne de curcan utilizată la preparatele tip kebab, shaorma,”a informat Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor
Drept urmare a deficiențelor constatate, operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională în cuantum de 20.000 lei, iar produse în valoare de circa 13.000 lei au fost oprite definitiv de la comercializare, mai informează documentul transmis de autoritatea locală.
De altfel, șeful CJPC Bihor a declarat şi că şi celelalte restaurante din lanţul Mesopotamia urmează să fie verificate de comisari.
Citește și: Mai multe magazine Mega Image închise, în urma controalelor ANPC