Se fac pași importanți pentru Drumul Expres Focșani-Brăila, proiectul primind aprobările necesare din partea Ministerului Dezvoltării, urmând ca proiectul să ajungă în curând pe masa Executivului. Conform Master Planului General de Transport al României, acest drum expres va lega localitățile Focșani, Galați și Giurgiulești, oferind o soluție eficientă pentru creșterea cererii de transport și sporirea siguranței traficului rutier, notează Economedia.
Proiectul a primit undă verde pentru indicatorii tehnico-economici necesari, aprobați de Ministerul Transporturilor pe 23 mai 2024. Aceștia includ o investiție de aproximativ un miliard de euro, suma finală a proiectului fiind estimată la 6.750.350 mii lei, inclusiv TVA. Durata de execuție estimată pentru Drumul Expres Focșani-Brăila este de 36 de luni.
Drumul Expres Focșani-Brăila va avea o lungime totală de 73,524 km și va fi divizat în trei loturi distincte. Lotul 1 se întinde pe 28,200 km, începând de la Nodul Rutier Focșani, intersecția cu autostrada A7, și terminând la Nodul Rutier Măicănești pe DN23. Lotul 2 acoperă 37,600 km, iar Lotul 3 are o lungime de 7,724 km, începând de la Nodul Rutier Siliștea și terminând la Nodul Rutier Brăila, intersecția cu Drumul Expres Buzău-Brăila.
Te-ar putea interesa și: Proiectele gigant care vor ridica economia țării în 2024. Drumul Expres Pitești-Craiova, Centura Capitalei și Autostrada Moldovei – printre cele mai mari investiții
„Prin prevederea divizării pe Loturi au fost introduse lucrări de conexiune rutieră temporară la DJ204B în zona km 27+440, respectiv DJ255A în zona km 64+440, racordarea la infrastructura rutieră existentă efectuându-se, dacă va fi cazul, prin intermediul a câte un sens giratoriu. Prin comparație cu infrastructura rutieră existentă coridorul Drumului Expres are o dezvoltare în partea de sud a traseului drumului național DN23”, se arată în nota de fundamentare a proiectului pentru Drumul Expres Focșani-Brăila.
Pentru Drumul Expres Focșani-Brăila, CNAIR a semnat un contract cu Acciona, Spania, pentru Studiul de Fezabilitate și Proiectare Tehnică. Cu toate acestea, proiectarea va fi inclusă în viitorul contract de execuție. Proiectul include construirea a 57 de poduri, pasaje și structuri casetate, 6 noduri rutiere și 6 parcări, precum și plantarea a 155 de hectare de perdele forestiere antiînzăpezire, toate acestea contribuind la un drum modern și sigur.
Finalizarea cu succes a Drumului Expres Focșani-Brăila va aduce multiple beneficii economice și sociale, facilitând transportul și reducând timpii de deplasare între Focșani și Brăila. În plus, proiectul va avea un impact pozitiv asupra mediului prin plantarea perdelelor forestiere.