Patronul unui restaurant italian s-a gândit să scoată bani și din piatră seacă, așa că a inventat o nouă taxă. Clienții care solicită o farfurie goală în plus pentru a împărți mâncarea comandată vor trebui să scoată 3 euro din buzunar. Explicația patronului este aceea că respectiva farfurie trebuie spălată.
Decizia patronatului se regăsește și pe meniu, scrisă cu pixul, astfel încât clienții să știe de la bun început, de când comandă, că au de plătit în plus pentru fiecare farfurie goală solicitată.
Este vorba despre un restaurant aflat deasupra localității Ortisei, la o altitudine de 2.100 de metri. Ortisei este o comună situată în provincia autonomă Bolzano-Bozen din regiunea Trentino-Alto Adige/Südtirol, în nordul Italiei, fiind renumită pentru peisajele spectaculoase din Munții Dolomiți.
„Decizia a fost luată anul trecut și are rolul de a acoperi costurile suplimentare pentru spălatul vaselor, tacâmuri, șervețele și apă plată, care nu sunt gratuite pentru noi„, a declarat proprietarul pentru La Repubblica, potrivit stiridiaspora.ro. Acesta a explicat că există o practică printre clienți, aceea de a comanda un singur fel de mâncare și de a cere, apoi, farfurii suplimentare pentru a-l împărți.
Măsura i-a revoltat pe clienți, dar patronul susține că, dat fiind faptul că măsura este anunțată în meniu, clienții sunt în cunoștință de cauză de la bun început, astfel încât pot alege să nu solicite farfurii suplimentare.
Iar Italia nu este singura țară unde patronii de restaurante aplică măsuri controversate. Restaurante din Austria și din Germania percep bani în plus pentru mâncarea rămasă în farfurie. Totul a început după ce un restaurant din Viena a introdus o taxă de un euro pentru clienții care nu comandă o băutură și o taxă suplimentară de doi euro pentru fiecare farfurie neterminată.
Aceste măsuri i-au înfuriat pe clienții care găsesc nejustificate taxele suplimentare. Unul dintre clienții nemulțumiți s-a plâns publicației „Heute” că nu a fost informat despre aceste taxe înainte să comande. Reprezentanții restaurantului au, însă, argumente pentru fiecare ban cerut de la clienți. Ei spun că reducerea risipei de alimente este o preocupare majoră pentru ei și susțin că impunerea taxelor pentru mâncarea neconsumată îi determină pe clienți să comande atât cât știu că pot mânca.