Facturile la gaze și energie electrică au reprezentat o adevărată bătaie de cap pentru oameni în ultima perioadă. Drept dovadă, există încă o situație care demonstrează acest lucru! Concret, vorbim despre cazul unui român, care s-a trezit cu gazele tăiate, deși nu a mai primit facturile de câteva luni, spune ziare.com.
Românii au semnalat multe probleme cu privire la facturile de la gaze sau energie electrică în ultima perioadă. Multe se datorau schimbării furnizorului sau întârzierilor majore ale notificărilor de plată. Mulți dintre oameni s-au văzut nevoiți să meargă la autorități pentru a rezolva problema, dar mai mult decât atât, au ales să împărtășească situațiile în mediul online, tocmai pentru a primi sfaturi.
Un român a povestit pe Reddit că, deși nu a mai primit facturi din luna decembrie, i-a fost oprită furnizarea de gaze. Mai mult decât atât, bărbatul a precizat că trebuie să achite 1.600 lei pentru desigilare. Românul precizează că în urmă cu puțin timp a fost la sediul furnizorului pentru a afla de ce nu mai primește notificările de plată, moment în care i s-a promis că situația se va remedia curând.
Cu toate acestea, s-a trezit cu gazele tăiate, iar în cele din urmă, a aflat că o altă persoană, care nu are legătură cu apartamentul în care locuiește, a depus o cerere pentru a primi facturile online, prin adresa de email, românul în cauză neștiind acest lucru. În continuare, autorul postării s-a întrebat cum este posibil să se producă o astfel de schimbare, fără ca furnizorul să solicite acte doveditoare înainte.
Citește și: Tabloul sărăciei. Câți români au plătit facturile cu cardurile de energie. MIPE a publicat datele oficiale
„Cer un sfat celor care au mai fost într-o situație asemănătoare. Astăzi a venit firma care îmi furniza gaze și mi le-a oprit și sunt taxat 1600 lei pentru desigilare.
Ca și context, nu mi-a mai venit din decembrie factura la gaz, între timp ce eu am fost la sediu și am cerut detalii și mi s-a spus că o să vină factura în curând, iar azi au venit și au oprit furnizarea.
Tot astăzi am aflat și motivul pentru care nu am primit facturile: un domn care nu are legătură cu apartamentul și nu îl cunosc a făcut în decembrie cerere pe site să primească facturile online prin mail și toate facturile ajungeau la el, noi neștiind de existența acestora. La sediu ne-au spus că nu au ce să facă și că trebuie să plătim suma respectivă.
Aș dori, dacă s-a mai întâlnit cineva cu o situație asemănătoare, să îmi dea un sfat, deoarece consider că nu sunt eu vinovat în toată încurcătura asta.
Și nici nu înțeleg cum poate face cineva cererea pentru primirea facturii pe mail fără acte doveditoare”, relatează bărbatul.
În secțiunea de comentarii, mai mulți internauți i-au dat românului sfaturi și recomandări cu privire la situația descrisă. Un român i-a sugerat autorului postării să facă o plângere la ANRE, tocmai pentru că furnizorul are obligația de a verifica identitatea persoanei care face o cerere la adresa lui, înainte de a o aproba.
„Plângere la ANRE. Furnizorul trebuie să certifice identitatea celui care a făcut cererea pentru facturi online. Dacă tu nu ai făcut cererea, este vina furnizorului.
Circumstanța s-a produs din lipsa lor de diligență în verificarea identității unei persoane”, spune un internaut în secțiunea de comentarii.
„Cu alte cuvinte, nu ți-ai făcut cont online la firma la gaz, iar proprietarul anterior încă mai avea locul tău de consum în contul propriu și și-a atașat și alt loc de consum la același cont și a decis că vrea doar factură online.
Acuma trebuie să mergi la sediu, nu știu dacă se poate și la telefon, și să le spui la firma de gaz să dezataseze locul tău de consum de la contul online al proprietarului anterior”
„Foarte urâtă situație. Sfat pentru viitor, întotdeauna ceri chestii în scris.
Nu ți-a venit factură, dai email și o ceri. Că altfel se ajunge la situații din astea”
Te-ar putea interesa și: Românii descoperă noi probleme la facturile la energie! Un bărbat a fost șocat să vadă că trebuie să achite dobânzi pentru restanțele inexistente