Situația atipică pe care trebuie să o confrunte un român. Acesta s-a trezit peste noapte că trebuie să achite o factură a cărei valoare se ridică la suma de 3.600 lei, după ce i-a fost schimbat contorul de gaze naturale, arată ziare.com.
Un român a prezentat situația atipică pe care trebuie să o confrunte, în cadrul unei postări redactată pe Facebook, în grupul „Pagina de Energie”. Clientul s-a trezit peste noapte că trebuie să achite suma de 3.600 lei, după ce i-a fost schimbat contorul de gaze naturale. Bărbatul a fost informat că aparatul are o problemă și este nevoie să fie înlocuit.
Mai exact, românul a fost înștiințat că există o gaură în dreptul unei cifre, motiv pentru care, la 24 de ore după ce a fost ameliorată problema, acesta s-a trezit cu o factură de 3.600 lei. Mai mult decât atât, i-a fost recomandat să achite notificarea de plată cât mai repede, pentru a evita începerea unei anchete pe numele lui, luând în considerare că gaura din dreptul cifrei reprezintă un semn al furtului de gaz din punct de vedere legal.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Turcia este nevoită să-și amâne planurile. Nici în această lună nu începe producția de gaze naturale din Marea Neagră
”Doi angajați ai unui distribuitor de gaze naturale din Moldova se prezintă la un client și îi comunică faptul că este o problemă la contor și trebuie înlocuit. Consumatorul nu întrevede nicio problemă și le dă acceptul, aparatul de măsură fiind la limita de proprietate, spre domeniul public, cu acces din această zonă. La finalul operațiunii oferă clientului două documente: Bon Mișcare Contor și Notă de Constatare.
A doua zi dimineață clientul primește un telefon de la o altă persoană care se recomandă din partea distribuitorului de gaze naturale și îi comunică acestuia că are de plată suma de aproximativ 3.600 de lei, pentru a evita un proces, având în vedere că acel contor prezenta o gaură în dreptul unei cifre, ceea ce a determinat… mai simplu spus: furt de gaze naturale. Clientul, cu o vârstă venerabilă, a fost de acord să achite suma impusă, nefiind obișnuit cu procedurile legale, respectiv instanțele de judecată. Totuși, familia extinsă a solicitat consultanță de specialitate pentru clarificare, să înțeleagă cine și ce a făcut sau cum au făcut”, se arată în postare.
În continuare postării, au fost identificate și sublinitate posibilele probleme esențiale ale intervenției făcută de angajații distribuitorului. Așa cum se relatează în mediul online, calcularea „prejudiciului” a fost făcută prea rapid.
”- distribuitorul s-a mișcat foarte repede în calcularea „prejudiciului”- mai puțin de 24 de ore;
– contorul, probabil, nu a fost pus în acest interval de timp pe un stand metrologic cu un contor etalon pentru a determina în mod real cantitatea înregistrată de aparatul de măsură deteriorat;
– clientului nu i s-a oferit posibilitatea aplicării normelor BRML și putem continua”, se precizează în postarea din mediul online.
Opiniile experților care au văzut postarea de pe grupul de Facebook diferă. În timp ce unii specialiști precizează că proprietarul nu are dreptul la apărare, alții consideră că a fost nedreptățit în mod clar.
„Interventie neautorizată asupra grupului de măsură. Nu este nevoie de verificare BRML (n.r. – Biroul Român de Metrologie Legală), penalizarea se stabilește pe baza unui calcul reglementat prin lege”, spune un specialist.
„Intervenția asupra mijlocului de măsură trebuie dovedită, în sensul furtului de gaze. Un angajat al unui distribuitor de gaze nu este agent constatator și, în mod firesc, dacă era un furt, trebuia apelat 112 pentru un demers legal. În cazul de față, clientul nu a avut posibilitatea să combată spusele distribuitorului. Distribuitorul și-a asumat să fie unicul deținător de adevăr, profitând de lipsa de informații a clientului”, confirmă un expert.