Compania aeriană Wizz Air a fost obligată să îi plătească daune unui orădean pentru anularea unui zbor. Despăgubirile depășesc suma de 30.000 de euro. Astfel, Tribunalul Alba a pronunțat o hotărâre definitivă în favoarea unui orădean și a familiei sale, impunând companiei aeriene să achite despăgubiri de 29.000 de euro daune morale, 1.600 de euro compensații pentru întârzierea zborului și încă 5.000 de lei cheltuieli de judecată, notează ebihoreanul.ro.
Sentința a fost emisă joi, 12 decembrie și reduce parțial daunele morale stabilite anterior de Judecătoria Alba Iulia, care ajungeau la suma de 40.000 de euro, potrivit Știri din Diaspora. Astfel, compania Wizz Air Hungary ZRT și sucursala sa din București sunt obligate să achite următoarele sume:
Oviciu Mircea Ursuța, un avocat din Oradea, și-a planificat o vacanță în Spania alături de familie, achitând biletele dus-întors pe ruta Sibiu-Madrid.
La data de 8 ianuarie 2021, în ziua zborului de întoarcere, aeroportul din Madrid a fost închis din cauza unei furtuni de zăpadă, iar zborul său a fost anulat.
În loc să primească informații și asistență de la compania aeriană, familia Ursuța a aflat de anulare de la personalul aeroportului, Wizz Air neavând un birou de reprezentanță pe aeroportul din Madrid. După o noapte petrecută în aeroport, familia a încercat să găsească alternative, însă următoarea cursă a aterizat la Barcelona, nu la Madrid. Astfel, familia a fost nevoită să închirieze o cameră de hotel. Nici în următoarele trei zile, compania nu a avut niciun zbor din Madrid spre România sau alte destinații apropiate. Abia după cinci zile, familia a reușit să zboare spre Budapesta cu un alt avion al companiei.
Ulterior, cunoscuta companie aeriană a fost acuzată de lipsa totală de sprijin. Cu toate că au fost depuse peste 50 de reclamații pe site-ul oficial al companiei, răspunsurile automate nu au oferit soluții concrete.
„Ni s-au oferit doar apă și sandvișuri prin mesaje automate, fără să primim asistență reală”, a spus avocatul Ursuța.
Potrivit legislației, companiile aeriene sunt obligate să ofere compensații de 400 de euro pentru zboruri anulate pe distanțe mai mari de 1.500 km, precum și asistență în cazul întârzierilor prelungite sau anulărilor. În proces, familia Ursuța a invocat aceste reglementări, subliniind că Wizz Air nu și-a respectat obligațiile.
După verdictul favorabil de la Judecătoria Alba Iulia, unde s-au stabilit daune morale în valoare de 40.000 de euro, cazul a fost judecat și la Tribunalul Alba, instanța reducând suma totală a daunelor morale la 29.000 de euro. Totuși, decizia a confirmat răspunderea companiei aeriene și obligația de a despăgubi familia.