Chiar și în România au început să se popularizeze din ce în ce mai mult mașinile hibrid și cele electrice. Numai în anul 2022, aproximativ 20% din numărul total de mașini noi înmatriculate au fost electrice. În topul preferințelor, cel puțin pentru români, pe prima poziție se situează Dacia Spring. Aceasta este una dintre cele mai ieftine mașini electrice, cu un raport calitate-preț excelent, perfectă pentru o familie. Și mai avantajați sunt românii care au posibilitatea de a-și încărca mașina de acasă. Iată câți bani trebuie să scoți din buzunar pentru a face acest lucru.
Citește și: Cât câștigă minerii care îşi riscă viaţa în carierele din Oltenia. „Voi face plângere la DNA”
Cei de la Evmarket.ro a realizat un calcul prin care au explicat, în funcție de condițiile meteo, cât rezistă bateria mașinii. De asemnea, au realizat o comparație în ceea ce privește prețul. Aceștia au înmulțit capacitatea netă a bateriei cu prețul unui kWh pe contractul de furnizare energie electrică și se pare că rezultatele sunt uimitoare.
Modelul Dacia Spring dispune de o baterie cu o capacitate netă de 26,8 KWh, iar, în contextul în care prețul mediu pentru persoane fizice acasă (priză standard / Wallbox) este de 1,1 lei/kWh, un plin la Dacia Spring va costa aproximativ 30 lei. Se pare că în aceste condiții este mai profitabil să „faci plinul” mașinii tale, chiar la tine acasă, deoarece la o stație de curent alternativ publică acest lucru poate să ajungă să te coste și 50 de lei (1,9 lei/kWh). Mai mult, dacă te grăbești, află că la o stație cu încărcare rapidă prețul poate ajunge la 90 de lei (3,3 lei/kWh).
Pentru a se încărca la nivelul de 80%, Dacia Spring are nevoie de mai puțin de o oră la o bornă DC 30 kW și mai puțin de 5 ore pentru o încărcare de 100% la un Wallbox de 7,4 kW. Spring are nevoie de mai puțin de 8 ore și jumătate pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 3,7 kW și mai puțin de 14 ore pentru o încărcare 100% la o priză standard de 2,3 kW.
La finalul anului 2022, în care tot mai multe automobile electrice au fost lansate pe piață, cele mai noi și totodată cele mai dure teste de consum realizate de cei de la GreenNCAP au plasat modelul electric Dacia Spring pe primul loc la toate criteriile, dar mai ales la cel mai important pentru clienți: cel al consumului de energie.
Dacia Spring a reușit să obțină valori de consum care coboară la 16,2 kWh/100 km, în testele la rece și la cald, cu niveluri mai ridicate pentru autostradă, respectiv 23 kWh/100 km, dar și la temperaturi scăzute, când a consumat 22,5 kWh/100 km. În acest fel, consumul mediu al acestui automobil a fost de 18,5 kWh/100 km, cu o autonomie medie calculată la 180 km, mult mai mică față de valoarea de 230 km anunțată de producător.
Alte articole: Finanțare de 70.000 de euro pentru tineri, începând cu 2023. Cine poate primi banii de la Guvern