Uniunea Europeană a comunicat o ultimă decizie! S-a ajuns la un acord cu privire la noile limite referitoare la emisiile autovehiculelor, autobuzelor și a altor vehicule, denumite Euro 7. Acestea au fost luate de către negociatorii de la Parlamentul European și statele membre UE în decursul zilei de luni. Pentru prima dată se introduc limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor și anvelopelor, a transmis DPA.
Negociatorii de la Parlamentul European şi statele membre UE au ajuns luni la un acord privind noile limite referitoare la emisiile autovehiculelor, autobuzelor şi altor vehicule, denumite „Euro 7”, şi, pentru prima dată, se introduc limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor, transmite DPA.
Începând cu anul 1992, Uniunea Europeană a înăsprit progresiv limitele referitoare la emisiile vehiculelor cu scopul de a reduce substanţele dăunătoare pentru mediu şi sănătate. Însă, ca urmare a presiunilor exercitate în special de Franţa şi Italia, noile limite sunt mai puţin ambiţioase comparativ cu propunerea formulată de Comisia Europeană în 2022, în ideea de a păstra competitivitatea industriei auto şi cele 14 milioane de locuri de muncă din UE.
Ai putea fi interesat și de: Se deschide o nouă fabrică de anvelope în 2024! Sunt disponibile 350 de locuri de muncă pentru români!
Mai mult decât atât, industria auto a atras atenţia asupra impactului unor norme prea severe asupra locurilor de muncă, precum şi asupra preţului automobilelor. Acestea, din păcate, sunt din ce în ce mai puțin accesibile pentru clasa mijlocie.
Standardele pentru emisiile vehiculelor nu acoperă doar gazele de eşapament, cum ar fi oxizii de azot (NOx), ci şi alte emisii provenite din trafic, iar putem menționa particulele ultrafine cauzate de uzura frânelor şi anvelopelor. Astfel, vehiculele electrice şi cele alimentate cu hidrogen sunt supuse normelor Euro 7.
Parlamentul European a pus focus asupra faptului că aceste norme sunt aplicabile mașinilor și camionetelor la 30 de luni după intrarea lor în vigoare, iar pentru autobu7ze și camioane la o perioadă de 48 de luni. Poluarea aerului duce la peste 300.000 de decese premature pe an, iar aici menționăm strict la nivel european, conform celor publicate de Comisia Europeană, potrivit celor furnizate de stiripesurse.ro.
Uniunea Europeană a decis să interzică vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2035, în beneficiul vehiculelor electrice.
Ai putea fi interesat și de: Anvelopele de iarnă, în vizorul RAR. Mesajul instituției va debusola milioane de români