Unt de calitate, în magazinele din România. Stiftung Warentest, o organizație germană de testare a produselor, a efectuat un test amplu în noiembrie 2023, în care au fost analizate 30 de tipuri diferite, atât de la magazine cu discount, cât și de la supermarketuri.
Compania a evaluat trei categorii: ușor sărat, dulce și acru, ținând cont și de produsele ecologice. Testul s-a concentrat pe criterii precum gustul, aspectul, compoziția, prezența unor substanțe potențiale nocive, dar și ambalajul.
Citește și: Companiile alimentare vând produse mai puțin sănătoase, în țările mai sărace, conform unui raport
Brandul irlandez Dairygold se află pe ultimul loc, în ciuda metodelor tradiționale de producție. De asemenea, a fost evaluat ca fiind cu potențial risc de deteriorare din cauza nivelurilor ridicate de drojdie și mucegai, indicând probleme de igienă în producție.
Pe primele locuri s-au aflat brandurile Berchtesgadener Land, Weihenstephan și Goldsteig, care au primit note foarte bune. De asemenea, marca proprie de la Lidl, Aldi, Rewe și Edeka au primit evaluări „bune”. O surpriză plăcută este untul ecologic Milbona Bio de la Lidl, care a fost singurul din test care a luat 1,7 puncte, asigurându-și titlul de cel mai bun produs.
Chiar dacă evaluările generale au fost ridicate, au fost detectate urme de hidrocarburi minerale saturate (MOSH) în toate produsele. Chiar dacă sunt considerate inofensive pentru sănătate în aceste cantități, Stiftung Warentest a coborât ratingul pentru acest lucru, relatează RUHR24.