Untul a devenit un produs de lux în România, din cauza majorărilor de preț mult prea mari. Untul, care costă circa 100 lei/kg, după o creştere de 45% într-un an. Din cauza că prețurile sunt atât de mari, patronii de magazine s-au gândit să pună produsele în sisteme antifurt, pentru a nu risca să aibă pierderi, anunță ZF.
În supermarkerturi te poți uita ca la niște muzee cu produse în spatele sticlei, de neatins și parcă la prețuri din ce în ce mai mari.
După ce margarina nu a mai avut aceeași popularitate printre români, în ultimii ani, untul a început să fie în topul preferințelor oamenilor, fiind consumat atât simplu, cât și în mâncăruri. S-a văzut schimbarea în cererea din ce în ce mai mare. ,
Ei bine, în 2022 untul a s-a scumpit cu 45% faţă de anul anterior. În prezent, un kilogram de unt costă nu mai puțin de 100 de lei în retail. Pentru mulţi români untul a devenit un produs de lux, iar unii retaileri au început să-şi protejeze produsele de lux, pentru a nu risca să fie furate din magazine.
Citește și: Vestea zilei pentru milioane de români! Ministrul Muncii anunță ce se va întâmpla cu indemnizațiile sociale
Conform sursei citate, în cursul zilei de ieri, într-un magazin Carrefour Expres din zona Dristor, untul brandul President, pateul şi conservele de ton brandul Rio mare, erau închise în cutii de plastic. Untul President cu 82% grăsime, de 250 g, costa 27,9 lei, astfel că un kilogram ajungea la 111,6 lei.
Tot în aceste zile, în marea majoritate din magazinele din România pateul de ton cu ardei Rio Mare de 115 g costa 19,5 lei, astfel că pentru un kilogram preţul era de aproape 170 de lei. De partea cealaltă, conservele din carne s-au scumpit cu 23% din decembrie 2021 până în decembrie anul trecut, iar conservele din peşte cu 14%, conform datelor INS.
Ai mai putea citi: Cumpărăturile ajung în București la un nou record! Coșul de cumpărături s-a scumpit cu 40%