Apar noi restricții la Podul „Prieteniei” Giurgiu-Ruse. CNAIR vrea să facă reparații la rosturile de dilatație pe partea mobilă a Podul Prieteniei cu lucrări care să dureze trei luni, potrivit unui contract lansat în licitație luni, 11 martie, conform Economedia.
Podul Giurgiu-Ruse, inaugurat pe data de 20 iunie 1954 (Ziua Podului când nu se plătește taxa de 3 Euro) are o lungime totală de 2223 metri, 37 de deschidere și o parte mobilă (care se ridică/escamotabilă) cu o lungime de 86 metri.
Reparațiile rosturilor de dilatație se fac pe jumătatea din administrarea României, segment pe care s-au făcut reparații capitale (reabilitare) în anii 2015 și 2016. Pe jumătatea din Bulgaria, până la sfârșitul lunii se fac lucrări tot la rosturile de dilatație, iar anul acesta ar urma să înceapă și lucrările majore, potrivit presei de la Sofia care explică întârzierea prin lipsa supervizorului.
Durata totală a contractului CNAIR ce are o valoare de 1,7 milioane lei este de 8 luni, din care o lună pentru obținerea avizelor de la Poliția Rutieră pentru restricționarea circulației și 3 luni pentru lucrări efective. Garanția este de 5 ani.
„Lucrări de reparații la dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație de tip pieptene de la pilele P16, P18 și P19 atât pe Calea 1 și Calea 2 la Pod pe DN5 km 64+884 peste Dunăre la Giurgiu”, este notat în SEAP.
Citește și: Tarifele pentru rovinietă se schimbă de astăzi. Sumele pe care le vor plăti românii începând cu 11 martie
Expertiza tehnică pentru reparațiile rosturilor de la Pilele 16, 18 și 19 a fost realizată în 2023, potrivit documentației tehnice a CNAIR:
Ofertele pot fi depuse până pe data de 27 martie, iar prețul reprezintă 80 % din punctaj.
Ministerul Transporturilor din România va primi de la Comisia Europeană un buget de 6,9 milioane euro pentru proiectarea unui nou pod peste Dunăre la Giurgiu – Ruse, finanțarea fiind aprobată în cadrul Programului CEF Connecting Europe Facility, pachetul de Mobilitate Militară prin care se asigură 50% din fonduri, potrivit unui comunicat de presă de la Bruxelles.
Recent, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu anunțase reușita cererii de finanțare pentru acest pod mixt, rutier și feroviar. În total, Comisia Europeană a aprobat finanțare prin CEF pentru 38 de proiecte din cele 112 propuse, iar suma este de 807 milioane de euro, a explicat comisara pentru Transporturi, Adina Vălean.
Finanțarea pentru Podul Giurgiu – Ruse 2 este singurul proiect transfronalier aprobat. Partea bulgară este în mod special interesată de infrastructură rutieră peste Dunăre, iar România de deblocarea proiectului Fast Danube (navigația pe Dunăre pe toată durata anului, dar depinde de dragarea pe care (nu) o fac bulgarii).
Vezi și: Categoria de șoferi care va plăti mai mult pentru asigurarea RCA. Se schimbă legea!