O familie de români a trăit o experiență neobișnuită: oamenii au fost jefuiți în timp ce dormeau, iar totul s-a întâmplat într-o locație de lux, în care orice persoană își dorește să ajungă. Concret, excursia din Zanzibar s-a transformat într-un coșmar pentru familia care a plecat cu gândul de a se relaxa, relatează stiripesurse.ro.
O familie din România a decis să plece într-una dintre cele mai apreciate destinații de lux: Zanzibar. Excursia planificată cu scopul de a petrece câteva momente de relaxare s-a transformat într-o adevărată surpriză. După ce au dormit a 5-a noapte la hotelul Cristal Resort Plaje, oamenii au constatat că au fost jefuiți.
Fereastra de la baie era deschisă larg, dar mai mult decât atât, mai multe bunuri erau date dispărute: telefoanele, două genți și banii. Românii au informat de îndată conducerea hotelului despre evenimentul nefericit, dar cu toate acestea, reprezentanții de la unitatea de cazare au spus că puteau folosi seiful pentru a-și proteja lucrurile.
„În a 5-a noapte, înainte de a merge la culcare, am verificat ușa și toate ferestrele bungaloului nostru ECO pentru a mă asigura că erau complet încuiate și securizate.
Dimineața, ne-am trezit și am descoperit că am fost jefuiți în timp ce eu și părinții mei dormeam. Fereastra de la baie era larg deschisă și dispăruseră telefoanele, banii (mii) și două genți. Am informat imediat conducerea hotelului despre acest lucru, dar singura lor grijă a fost că nu ne-am pus banii în seif.
Răspunsul este foarte simplu – folosim seiful când ieșim din cameră, nu în timp ce dormim”, declară un membru al familiei.
Victima a mai declarat că hotelul întâmpină probleme grave, atunci când vine vorba despre securitate. Pe timp de noapte, nu este prezent niciun paznic la unitatea de cazare, dar mai mult decât atât, românii consideră că jaful a fost planificat de mai mult timp, pentru că, așa cum spun aceștia, este nevoie de un sistem premeditat sau de un plan bine pus la punct pentru a deschide fereastra glisantă din exterior.
Un membru al familiei a confirmat că reprezentanții unității de cazare au găsit gențile furate din cameră. Telefoanele nu mai aveau cartelele SIM în ele, și de altfel, banii au rămas dispăruți. De îndată ce au verificat aplicația Steps, victimele au putut constata că jaful a avut loc la 3 dimineața.
„Dincolo de faptul că cineva a fost în camera noastră în timp ce noi dormeam, imaginați-vă cât de grav ar fi putut fi dacă ne-am fi trezit în timp ce hoțul/hoții era/erau încă în cameră. Hotelul are o mare problemă cu securitatea și o știu și ei foarte bine.
Pentru a deschide o fereastră glisantă care a fost închisă, trebuie să fi avut un plan sau un sistem premeditat pentru a putea să o deschidă cu succes din exterior… iar să nu ai niciun paznic în acea zonă pe timp de noapte este pur și simplu scandalos. În retrospectivă, sunt destul de sigur că am fost observați de la bun început.
Totul fusese planificat foarte bine și știau totul pentru a reuși – cine avea banii grupului, unde dormim, totul. Dimineața am sunat la poliție și după ce au venit în sfârșit, de nicăieri, ne-a chemat unul dintre membrii personalului hotelului să ne arate că ne-au găsit ghiozdanele, dar fără bani în ele, desigur.
Ne-am găsit telefoanele într-unul dintre ghiozdane fără cartelele SIM în ele și după ce le-am pornit am văzut pe aplicația Steps că lucrurile ne-au fost furate la 3 dimineața și că hoțul/hoții a/au făcut doar 78 de pași și s-a (u) oprit chiar lângă gardul hotelului”, povestește victima.
Românii au menționat că au mai multe motive să creadă că inclusiv personalul hotelului a fost implicat. Persoanele în cauză povestesc că au primit înapoi doar bunurile care intrau în asigurarea unității de cazare, mai puțin banii.
„Poliția a încercat să ne liniștească spunând că am fost extrem de norocoși că ne-am primit telefoanele înapoi. Câteva ore mai târziu, am primit un mesaj de la managerul hotelului în care spunea exact așa: am vorbit cu brokerul nostru și ne-am verificat asigurarea.
Acoperă doar lucruri precum camerele, telefoanele și laptopurile, dar nu și banii, deoarece problema banilor este foarte complexă. Acesta este un alt motiv care ne-a făcut să credem că personalul hotelului a fost implicat.
Ce coincidență incredibilă! Am primit înapoi doar lucrurile care nu erau acoperite de asigurarea lor – telefoanele noastre”, spune una dintre victime.
Românii au precizat că au fost rugați să aștepte până în momentul în care poliția termină ancheta, având în vedere că personalul hotelului le-a transmis că tot scenariul ar fi putut reprezenta o înscenare. Victimele au menționat că, la două săptămâni după ce au plecat de la unitatea de cazare, au văzut pe aplicația Booking că o altă persoană a fost jefuită în timp ce dormea.
„În plus, au avut și tupeul de a spune că trebuie să așteptăm ancheta poliției, deoarece trebuiau să afle dacă acest lucru s-a întâmplat sau nu cu adevărat, pentru că, potrivit lor, nimic nu a dovedit că cineva chiar ne-a jefuit și că am fi putut orchestra noi înșine totul…
Minunat! Daca credeți că exagerez, la două săptămâni după ce ne-am întors din Zanzibar, am văzut pe Booking (nu am rezervat prin acest platformă așa că nu putem lăsa o recenzie acolo) că o altă persoană a fost jefuită în timp ce dormea după ce plecasem noi. Cum este posibil acest lucru?
Cum să nu-ți îmbunătățești măcar securitatea după ce se întâmplă așa ceva?”, spune victima.
Citește și despre următorul subiect: Eforie Nord se pregătește de minivacanța de Paște. Suma pe care românii trebuie să o scoată din buzunare pentru o noapte de cazare la un hotel de trei stele