Zeci de mii de clienți s-au trezit cu sume uriașe de plată la furnizorii de energie în decurs de doar câteva zile. Furnizorii dau vina pe autorități. Ei spun că au fost nevoiţi să modifice de 15 ori sistemele de facturare, într-un an şi jumătate.
Citește și: Bani înapoi pentru români de la furnizorii de energie. Cum au fost „umflate” facturile
”În luna martie vom avea cel puţin trei facturi pentru energie electrică. Una aferentă perioadei sfârşitul anului 2022, începutul anului 2023, una care va cuprinde luna februarie şi, respectiv, factura de regularizare, în situaţia în care am consumat mai puţin sau mai mult în anul 2022 decât am consumat în 2021”, a declarat Dumitru Chisăliţă, expert în energie, pentru observatornews.ro.
Citește și: Producătorii de energie termică sunt în alertă. Populația rămâne fără apă caldă și căldură de la 1 aprilie
Pentru unii clienți urmează și a treia factură, dar și schimbarea planului de tarifare.
”Dacă consumul mediu în anului 2021 a fost să zicem de 90 kWh pe lună, iar în anul 2022 consumul a fost de 110 kWh pe lună, asta înseamnă că va primi o factură de regularizare care va schimba tot preţul care a fost folosit în anul 2022, de la 0,68 de lei pe kWh cu TVA inclus, la 0,80 lei pe kWh cu TVA inclus. Acest consumator va trebui să achite o factură de regularizare în plus de câteva sute de lei”, a mai spus Dumitru Chisăliţă.