Poșta Română atrage atenția unui nou tip de înșelătorie online, prin care hackerii pot fura banii de pe carduri. Compania a primit mai multe sesizări și plângeri de la români în ultima perioadă, informează stiripesurse.ro.
Ultimele informații arată că, în ultima perioadă, acțiunile de phishing în care este folosit numele Poștei Române au fost intensificate. Infractorii cibernetici trimit SMS-uri și email-uri, iar astfel, atentează la conturile și datele personale ale românilor. Poșta Română s-a confruntat cu un val de sesizări.
Țeparii acționează astfel: de pe un număr de telefon din România, trimit un mesaj prin care destinatarului i se aduce la cunoștință că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă. Ulterior, în mesaj apare un link care are în componență cuvintele „poștă” sau „română”, iar după accesarea lui, se solicită introducerea datelor personale (adresă de email, număr de telefon și adresa poștală).
În acest fel, se generează o interfață de plată similară oricărui alt portal, prin care i se solicită destinatarului o sumă simbolică. După completarea datelor cerute, precum număr card, data expirării, titular card și codul de siguranță, destinatarul primește un cod bancar. Sub această interfață se ascund, de fapt, hackerii, care folosesc datele destinatarului și fură astfel banii de pe card.
Citește și: Un singur cuvânt, 5 milioane de utilizatori. Parola cea mai utilizată și ușor de spart de către hackeri
”Destinatarii trebuie să fie extrem de vigilenți când primesc astfel de mesaje de la numere necunoscute.
Îi asigur că Poșta Română este foarte atentă și riguroasă în utilizarea datelor lor personale, iar strategia noastră de digitalizare integrală a infrastructurii și a serviciilor pe care le oferim conține inclusiv o componentă puternică de protecție a datelor clienților”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Companiei Naționale Poșta Română.
Poșta Română le recomandă românilor să nu deschidă mesajele suspecte și să nu acceseze link-urile din interiorul acestora. Compania atenționează că nu le solicită clienților să furnizeze date cu caracter personal, informații bancare cu privire la conturile personale, coduri PIN, numere de card sau să facă plăți online pentru taxe vamale.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Hackerii iau cu asalt rețelele de socializare. Utilizatorii de Instagram își pot pierde conturile. Uite cum te poți proteja