- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Valea Prahovei ar putea fi transformată într-un uriaș domeniu schiabil. 4 stațiuni, conectate prin instalaţii de transport pe cablu, ca în Austria

22 Oct, 13:17 • Stefan Simion
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan Radu Oprea, are planuri mari pentru Valea Prahovei. Acesta a discutat atât cu specialiști din Austria, cât și cu autoritățile locale din Sinaia, Bușteni, Azuga și Predeal posibilitatea ca aceste patru stațiuni să fie conectate prin instalaţii de transport pe cablu, astfel încât Valea Prahovei să se transforma într-un domeniu schiabil vast.
Valea Prahovei ar putea fi transformată într-un uriaș domeniu schiabil. 4 stațiuni, conectate prin instalaţii de transport pe cablu, ca în Austria

Valea Prahovei are un potențial de dezvoltare uriaș de care țara noastră ar trebui să profite, este concluzia ministrului Radu Oprea, care a purtat discuții cu autorități locale și cu specialiști din Austria referitoare la un master plan în această zonă.

Domeniul schiabil de pe Valea Prahovei ar putea rivaliza cu cel din Austria

În Austria, există 7 localităţi şi două judeţe conectate între ele prin instalații de transport pe cablu, domeniul schiabil întinzându-se pe o suprafață de 233 km. Stațiunea austriacă Kitzbüel este la aceeași altitudine ca Sinaia, domeniul schiabil urcă până la 2000 de metri și solul este asemănător.

Valea Prahovei

Există posibilitatea conectării foarte rapide, prin instalaţii de transport pe cablu, a staţiunilor Sinaia şi Buşteni. Vom avea însă nevoie de o viziune de dezvoltare, de un plan bine articulat.

Citeste si Cele trei soluții care ar putea repune pe picioare turismul românesc. Ce spun experții: „România e abia la 25% din potențial”

Acesta este primul pas, un master plan, care poate fi realizat de Sinaia, Buşteni, Azuga, Predeal şi MEAT. Apoi identificate sursele de finanţare, iar programul pentru dezvoltarea domeniului schiabil din minister pe care am reuşit să-l deblochez, poate fi una dintre ele”, a scris ministrul pe pagina de Radu Oprea pe rețelele sociale.

Primarul din Sinaia: Cele patru stațiuni de pe Valea Prahovei, conectate mai întâi prin transport local în comun, abia apoi prin instalaţii de transport pe cablu

Modelul austriac ar putea atrage numeroși turiști pasionați de schi, atât din România, cât și din străinătate. Beneficiile vor fi foarte mari pentru fiecare dintre cele patru stațiuni, cu atât mai mult cu cât promovarea nu se va face individual, pentru fiecare stațiune, ci pentru toată Valea Prahovei.

Ideea a plecat de la faptul că un domeniu schiabil este cu atât mai fezabil, cu cât se dezvoltă integrat în stațiunile din zonă. Aici, ministrul Turismului a zis că ministerul se angajează să facă un master plan. Master planul nu e rău, nu pot să spun că este o idee rea, dar, până atunci, eu am propus foarte clar că anumite lucruri se pot face concret, până se face acel master plan, pentru că am văzut de-a lungul anilor și SF-uri o groază.

Citeste si Hibele turismului european în anul 2024. Orașul care taie alimentarea cu apă în apartamentele închiriate turiștilor

E important să trecem la pași concreți, de aceea, eu le-am propus într-o primă etapă să facem un transport local în comun. Sinaia are un transport local, avem o logistică foarte bună care poate realiza transportul de la Predeal, Azuga, Bușteni până la Sinaia, oricând, fără probleme. Important e să existe voință politică a celorlalte localități.

Cu siguranță turiștii ar fi atrași de un astfel de proiect pe Valea Prahovei, deoarece fiecare localitate e diferită. Ele nu se concurează între ele, fiindcă Sinaia are un anumit domeniu schiabil, Bușteniul are altfel, Azuga la fel. Oferta ar fi mult mai atractivă, dacă ar fi în comun, adică noi ne-am dezvoltat foarte mult pe diverse paliere, dar este clar că împreună cu celelalte localități o să putem să facem mult mai mult de atât”, a declarat Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia, pentru Ziare.com.

Investițiile urmează să se facă pe măsură ce se vor găsi resursele. Totodată, administrarea domeniului schiabil ar urma să fie realizată de un singur operator în funcție de accesări.

Dacă au intrat 10 pe pârtie la Azuga, componenta aceea se duce la ei. Se face reglarea la sfârșit de lună foarte bine. Funcționează în toată lumea asta. Spre exemplu, e zona Trois Vallées, în Franța unde sunt 650 de kilometri de pârtii și sunt nu știu câți proprietari de instalații și nu e niciun fel de problemă. Important e cel care face managementul instalațiilor”, a conchis edilul.

Numele meu este Ștefan Simion și sunt absolvent al Facultății de Jurnalism din București. În ultimii ani am lucrat pe postul de redactor în mai multe instituții de presă din România, iar acum ... citește mai mult