IKEA România a înregistrat în anul fiscal 2023 o creștere de 14,1% în materie de vânzări, în comparație cu anul precedent, ajungând la o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de lei și la peste 22 de milioane de produse vândute în toate unitățile, anunță compania, conform datelor transmise de Economedia.
Pe de altă parte, IKEA a înregistrat creșteri în anul fiscal 2023 (1 septembrie 2022 – 31 august 2023) și în materie de vânzări online, cu o creștere de 6% față de anul fiscal 2022, confirmând astfel încă o dată tendința consumatorilor de a prefera achizițiile online. Totodată, 2023 a fost și anul în care IKEA Timișoara și-a deschis oficial porțile, contribuind semnificativ la îmbunătățirea performanței afacerii, spun reprezentanții companiei.
Conform datelor anunțate de IKEA, produsele de mobilier rămân în topul preferințelor clienților, raportul dintre vânzările de mobilier și cele de accesorii fiind de 64% pentru mobilă și 36% pentru accesorii. Vedetele în rândul produselor IKEA din ultimul an fiscal au fost gama de accesorii de mobilier KOMPLEMENT, cu 645.960 de articole vândute, și gama de farfurii OFTAST, cu un total de 2.103.429 de articole care au ajuns în locuințele clienților.
Te-ar putea interesa și: Profitul incredibil pe care îl încasează Inter IKEA, compania care aprovizionează magazinele cărora le francizează marca IKEA. Firma câștigă cu 1,95 de miliarde de euro mai mult față de anul trecut
Au fost apreciate în special farfuriile OFTAST de 25 cm, cu 985.819 bucăți vândute, suficient de multe pentru a depăși în înălțime Muntele Everest dacă ar fi așezate unele peste celelalte. Iar scaunele albe ADDE s-au dovedit a fi și ele la mare căutare, întrucât nu mai puțin de 26.156 de unități și-au găsit locul perfect la mesele clienților.
În anul fiscal 2023, magazinele IKEA din România au avut 5 milioane de vizitatori, potrivit reprezentanților firmei.
„În continuare, ne propunem să explorăm noi formate care să ne permită să rămânem o companie accesibilă, convenabilă și sustenabilă atât astăzi, cât și în viitor, dezvoltând mediul omnichannel și investind în accesibilitate”, a adăugat Violeta Neniță, Market Manager, IKEA România.
Profitul anual al retailerului a crescut de peste două ori, pe măsură ce presiunile asupra costurilor s-au diminuat, ceea ce i-a permis să reducă preţurile şi să anticipeze mai multe reduceri în lunile următoare, potrivit proprietarului celui mai mare brand de mobilă din lume, transmite Reuters, potrivit News.ro.
Compania a realizat un profit înainte de impozitare de 1,95 miliarde de euro (2,07 miliarde de dolari) în anul încheiat în luna august, profit care este în creştere faţă de 931 de milioane, cât a fost cu un an mai devreme, atunci când existau dificultăţi din cauza costurilor ridicate şi a efectului închiderii fabricilor ruseşti.