Perioada sărbătorilor de iarnă aduce magazinelor online vânzări cu 28% mai mari decât media lunară anuală, potrivit unui studiu realizat de o platformă SaaS bazată pe Inteligență Artificială (AI), citat de Agerpres.
“Sărbătorile de Crăciun sunt un nou vârf al perioadei de cumpărături, în eCommerce. Şi de această dată, am analizat un eşantion reprezentativ de magazine online, iar măsurătorile arată o creştere generală a vânzărilor de 28%. Ce vedem diferit faţă de Black Friday, altă perioadă de maxim de care doar ce am trecut, este un accent mai mare pe mobilier, echipamente şi accesorii, şi o reducere a creşterii pentru o zonă esenţială de Black Friday, categoria electronicelor”, a comunicat Vlad Marincaş, CEO şi cofondator Aqurate, potrivit celor comunicate de Economedia.
Ai putea fi interesat și de: Câți bani bagă în buzunar un român care lucrează la Pepco. Iată care este salariul unui casier sau al unui șef de magazin
Sărbătorile sunt prielnice magazinelor online, pentru că toată lumea dorește să evite aglomerația din magazinele fizice, astfel aceștia comandă pe internet produsse sau cadouri de care au nevoie. Astfel, vânzările acestora cresc exorbitant, întrucât este mult mai facil să se apeleze la comenzile de pe internet. Totodată, acestea oferă o nișă mai largă de haine, produse și ce mai are nevoie clientul, întrucât nu toate produsele se regăsesc fizic.
A fost efectuat un top 7 al creșetrilor vânzărilor online înegistrate în luna decembrie, iar acesta este ocupat de următoarele: mobilier (+58,8%), echipamente şi accesorii (+53,4%), produse pentru copii şi bebeluşi (+50,9%), cărţi şi multimedia (+48,8%), artă şi divertisment (+27,8%), alimente, băuturi şi tutun (+27,6%) şi electronice (+23,5%).
Potrivit comunicatului efectuat de companie, Aqurate a ajutat la colectarea dateloor cu care utilizatorii magazinelor online interacționează, dar și la introducerea acestora în motorul de recomandare de produse. Soluția Inteligenței Artificiale este bazată pe analizarea și interpretarea unor volume mari de date cu privire la comportamentul clienților, iar aici avem în vedere produse cumpărate, click-uri, produse adăugate în coş şi altele. Aceasta compară acţiunile similare ale diferiţilor utilizatori şi estimează, prin intermediul inteligenţei artificiale, ce ar putea prezenta interes pentru fiecare utilizator.
Ai putea fi interesat și de: Se deschide al treilea magazin Primark din România! Prima locație din vestul țării