A fost aprobată varianta finală de traseu de către CNAIR pentru Drumul Expres București – Târgoviște, care este denumit și „Valahia Express”. În contextul acestui proiect, în anul 2024 proiectantul TPF Inginerie va preda întreaga documentație tehnică inclusă în studiul de fezabilitate, a anunțat miercuri, Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Licitația pentru execuția lucrărilor ar putea fi lansată la finalul anului viitor, iar finalizarea celor 62 de kilometri de Drum Expres în 2028. Fost deputat de Dâmbovița, inginerul Săvoiu este responsabil de sectorul feroviar, dar monitorizează și investițiile rutiere din acest județ.
,,Așa cum anunțasem în timpul dezbaterii publice ne am încadrat în termenul asumat și DX București – Târgoviște are un traseu stabilit pentru proiectare la faza studiului de fezabilitate aprobat in CTE al CNAIR. Va urma etapa studiilor de teren și finalizarea studiului de fezabilitate cu obținerea tuturor avizelor necesare aprobării indicatorilor tehnico-economici în cursul anului 2024. Va urma aprobarea investitiei prin HG, expropierile si contractarea lucrărilor apoi autorizarea, proiectarea tehnică si execuția lucrărilor. Pot previziona ca daca nu apare nimic impredictibil care sa intarzie acest proiect este posibil ca pana prin 2028 sa avem un drum rapid catre Bucuresti.
Drumul expres va scurta timpul de deplasare către capitală, către aeroportul Otopeni, va devia traficul de tranzit din localitățile situate pe DN71, DN1A și DJ 711, va face joncțiunea între DX Găști Ploiești și autostrada ocolitoare a capitalei A0, va crește siguranța circulației, comfortul calatoriei si capacitatea de transport rutier. Pe lângă toate aceste efecte benefice directe cred ca poate cel mai important este faptul ca o zonă mai puțin urbanizata dar pitorească si poate încă nedescoperită suficient a județului nostru devine mai accesibilă, astfel va avea șansa să prindă viață și să intre într o noua etapă de dezvoltare economică.”, a transmis Săvoiu, potrivit celor comunicate de Economedia.
Ai putea fi interesat și de:
Contractul are o valoare de 11 milioane de lei și a fost semnat cu firma TPF Inginerie SRL, iar acesta are o durată de 25 de luni, din care primele două luni pentru studiul de prefezabilitate şi următoarele 23 de luni pentru studiul de fezabilitate care durează 18 luni, asistenţă tehnică la licitaţia de proiectare şi execuţie (4 luni), a precizat CNAIR în noiembrie 2021, la semnarea contractului.
,,Traseul prevăzut în proiectul pe care l-am propus dâmbovițenilor încă din 2020 pornește din comuna Corbeanca și se termină în actuala centură a Municipiului Târgoviște, prin conectarea la sensul giratoriu existent. În cadrul proiectului vor fi realizate următoarele:
–Poduri în lungime de 2,3 km;
–Două spații de servicii;
–Un centru de întreținere și coordonare;
–6 noduri rutiere;
–32 de lucrări de artă;
–124 km de drumuri de întreținere;
–250 km de șanturi și rigole.”, a adăgat președintele Consiliului Județean Dâmbovița, Corneliu Ștefan, potrivit sursei citate.
CNAIR mai are și alte proiecte în paralel cu Drumul Expres București – Târgoviște, de proiectare și execuție semnate cu turcii de la Esta pentru modernizarea DN 71 Târgoviște-Sinaia (lărgire la 4 benzi) respectiv modernizare (fără lărgire) pentru tronsonul Târgoviște -Sinaia. Modernizarea și lărgirea DN 7/DN 71, șosele care tranzitează localitățile a fost subiectul unei dispute tehnice despre care fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă susținea că este o soluție de secol XX.
Ai putea fi interesat și de: Premierul Marcel Ciolacu, declarații de pe tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova-Pitești: „Orice km de infrastructură mare înseamnă dezvoltarea regiunilor”