Veniturile Pepco cresc după deschiderea unui număr record de magazine. Pepco a reiterat că se aşteaptă în 2023 ca profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) să fie de aproximativ 750 milioane de euro, la rate constante de schimb, faţă de 731 milioane de euro în 2022. De asemenea, Pepco vrea ca pe termen lung să ajungă la 20.000 de magazine, anunţă Agerpres.
Grupul Pepco, unul dintre lanţurile de magazine cu cea mai puternică expansiune în Europa de Est, este prezent şi în România, unde comercializează îmbrăcăminte, articole pentru casă şi produse alimentare. „Performanţa grupului în ultimul an a fost mixtă, pe fondul condiţiilor dificile de pe piaţă. Am deschis un număr record de magazine şi am raportat o creştere solidă a veniturilor”, a afirmat preşedintele executiv Andy Bond.
„Mediul comercial s-a deteriorat în ultimele trimestre pe pieţele Pepco, în special în CEE, unde s-au înregistrat vânzări mai scăzute, costuri mai ridicate şi marje mai reduse de profit. Aceste evoluţii au dus la reducerea nivelului de profitabilitate pe pieţele noastre de bază şi lucrăm la remedierea acestor dificultăţi”, a mai spus Andy Bond, în condiţiile în care, pe 29 septembrie, Pepco a înrăutăţit estimările de profit, pentru a doua oară în mai puţin de trei săptămâni, din cauza mediului comercial „din ce în ce mai dificil” pe pieţele sale de bază din Europa Centrală şi de Est (CEE). Totuşi, grupul încă este în grafic pentru a raporta cel mai ridicat EBITDA înregistrat vreodată.
Veniturile la magazinele deschise de peste un an au crescut în perioada iulie-septembrie 2023 cu 0,2%, iar compania a avut o evoluţie bună într-o perioadă în care consumatorii sunt afectaţi de inflaţia ridicată şi de criza energiei, chiar dacă în iulie a avertizat că vânzările au început să încetinească. Obiectivul grupului este să ajungă la EBITDA de un miliard de euro în cinci ani.