Veste bună pentru clienții Lidl, care au posibilitatea să cumpere mici la caserolă la un cost destul de mic. Potrivit catalogului online, preparatul culinar obținut din carne de porc și de vită poate fi achiziționat cu numai 13,99 de lei, fiind redus de la 16,99. Doritorii trebuie să se grăbească pentru că stocul este unul redus și cu siguranță, se va epuiza rapid.
De asemenea, de pe rafturile magazinelor nu vor lipsi ciocănelele de pui la prețul de 1,39 lei /100 de grame, telemeaua din lapte de vacă – 5,49, iaurtul cremos cu fructe – 12,99 lei sau măslinele Kalamon – 5,99 lei.
Micii, produsul care se va găsi la Lidl, de joi, 26 octombrie 2023, are o istorie lungă în spate. Originea acestora este una turcească, pe teritoriul României apărând pentru prima dată în Țările Române la sfârșitul secolului al XVIII-lea și începutul secolului al XIX-lea.
Numele său este, de fapt, kofte, și vine de la termenul chiftea. Istoricul Călin Felezeu, decanul Facultății de Psihologie din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, spune că micii au fost savurați prima oară în Ardeal.
Acest eveniment ar fi avut loc la Marea Unire a Transilvaniei cu România din anul 1918. Rețetele și implicit compozițiile diferit de la o regiune la alta, la noi fiind realizați adesea numai din carne de porc și de vită.
Compania care operează magazinele Lidl din țara noastră, Lidl Discount România, a raportat un profit net apropiat de cel al operatorului din Polonia, în ciuda faptului că vânzările locale sunt de două ori mai mici, spun surse ale Ziarului Financiar.
Lidl, liderul comerţului local, a declarat un profit net de circa 214 mil. euro în 2022, la o cifră de afaceri de 3,7 mld. euro. La nivel mondial, discounterul german, controlat de grupul Schwarz, a raportat vânzări de 114,8 mld. euro şi un profit net de 1,6 mld. euro.
Așadar, chiar dacă este prezent în câteva zeci de ţări din lume, doar piaţa locală singură a ţinut în spate mai bine de 13% din profitul net al gigantului cu profil de discount, prezintă studiile Ziarului Financiar realizate pe baza datelor publice şi a celor publicate de principalul ziar de business din Germania, Lebensmittel Zeitung.
„Filiala din România a fost cea care a avut cea mai mare contribuţie la profitul Lidl în regiunea Europei Centrale şi de Est. (…) Marja de profit a urcat astfel de la 4,9% în 2021 la aproape 5,7% anul trecut. Totuşi, spre comparaţie, în 2020 (primul an de pandemie – n. red.) marja de profit net era chiar mai mare, de aproape 5,9%. Situaţia nu se repetă în alte ţări din regiune”, anunță publicaţia germană.