Nicolae Ciucă s-a întâlnit cu reprezentanții Asociației Marilor Rețele Comerciale din România pentru a-și îndeplini noul obiectiv. Concret, premierul vrea să aducă mai multe produse românești la raft, anunță stirileprotv.ro.
Nicolae Ciucă a anunțat că are un nou obiectiv de îndeplinit: introducerea produselor românești într-un număr cât mai mare pe rafturile marilor magazine. Din acest punct de vedere, premierul a avut o întâlnire cu reprezentanții Asociației Marilor Rețele Comerciale din România la palatul Victoria, pe parcursul zilei de astăzi. Executivul a precizat că s-a încercat identificarea mai multor soluții în această direcție, tocmai pentru a crește siguranța alimentară a consumatorilor.
„Principala temă de discuţie a privit nevoia de a promova mai mult produsele româneşti în lanţurile comerciale şi identificarea unor soluţii de creştere a competitivităţi producătorilor români şi dezvoltării durabile, în condiţii de siguranţă alimentară”, declară Nicolae Ciucă într-un comunicat de presă.
În continuare, premierul a confirmat că, pentru îndeplinirea obiectivului, este nevoie de mai multe depozite frigorifice pentru producătorii români. Nicolae Ciucă a precizat că Guvernul își va intensifica sprijinul acordat fermierilor, în așa fel încât produsele locale să apară într-un număr cât mai mare la raft în marile magazine, astfel, măsura ar duce la echilibrarea balanței comerciale.
„Avem nevoie de mai multe depozite frigorifice şi de conservare pentru producătorii români, care astfel vor putea asigura continuitate extra-sezonieră în aprovizionarea lanţurilor marilor retaileri cu legume-fructe, mezeluri şi produse lactate.
Guvernul îşi va intensifica sprijinul acordat fermierilor şi producătorilor locali pentru a creşte gradul de procesare, prelucrare şi rafinare a produselor agricole în România dar şi pentru a crea plus-valoare pe lanţ şi a echilibra balanţa comercială a ţării”, declară Nicolae Ciucă.
La finalul întâlnirii de astăzi, a fost stabilită o nouă întrunire în sistem tripartit: Guvern, producători și retaileri. Programarea are scopul de a identifica o abordare strategică pentru valorificarea industriei alimentare și a produselor agricole. Marfa autohtonă în marile magazine este o măsură de interes pentru consumatorul român, având în vedere scumpirile extravagante care au avut loc în ultima perioadă.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Nicolae Ciucă a confirmat că va participa la semnarea contractelor de transport al gazelor naturale din Marea Neagră