Transfăgărășan este un drum spectaculos care se dorește a fi explorat pe tot parcursul anului, iar acets lucru devine posibil! Deocamdată, CNAIR a desemnat firma câștigătoare care se va ocupa de studiul de fezabilitate care va da soluțiile pentru modernizarea acestui drum. Firma pe care CNAIR a ales-o drept câștigătoare este firma de inginerie și consultanță tehnică Rutier Conex XXI. Mai mult decât, circulația Pitești – Sibiu va fi ușurată datorită CNAIR care încearcă să mențină DN7 C deschis atât ca rută turistică, cât și pentru circulație, astfel pentru evitarea blocajelor zilnice de pe DN7, Valea Oltului. Studiul de Fezabilitate va fi focusat asupra tronsonului de altitudine Piscu Negru-Bâlea Lac-Bâlea Cascadă.
Vezi mai multe despre: Transalpina și Transfăgărășan nu vor mai fi închise în octombrie. Autoritățile anunță cât se vor mai putea bucura românii de cele mai spectaculoase drumuri montane
Transfăgărășan este a doua cea mai înaltă șosea din România (2040m), astfel că Transalpina ajunge, în Pasul Urdele, la înălțimea de 2145m și aceasta va avea parte de o modernizare în perioada ce urmează. Documentația tehnică va fi cea care se va ocupa de oferirea soluțiilor tehnice, iar cel mai important este ca soluțiile să se focuseze asupra execuțiilor de polate (copertine de protecție).
„A fost desemnat astăzi câștigătorul contractului pentru Elaborarea Documentatiei de avizare a lucrărilor de modernizare a DN 7 C Transfăgărășan, între km 104 și km 130,8 ! Compania RUTIER CONEX XXI SRL, are la dispoziție 8,4 milioane de lei (fără TVA) și 12 luni pentru a finaliza contractul. Doresc astfel să aplicăm soluții tehnice care să permită circulația în condiții de siguranță pe Transfăgărășan pentru o perioada cât mai lungă din an, între Piscu Negru și Cabana Bâlea Cascadă.”, a comunicat Cristian Pistol, conform Economedia.
„Cei trei ofertanți care concureaza pentru acest contract de proiectare (SF) a sectorului cuprins între km 104 și km 130+800, sunt:
– RUTIER CONEX XXI S.R.L.
– SPECIALIST CONSULTING SRL
– TOTAL BUSINESS LAND SRL.”, ceea ce s-a adăugat, conform sursei citate.
Economedia a consultat caietul de sarcini și a putut relata pincipalele cerințe.
- „Execuția de polate (copertine de protecție din beton), lucrări de siguranță rutieră
- Panouri de informare digitale la intrările pe Transfăgărășan (Curtea de Argeș/Cârțișoara) care să arate șoferilor numărul de locuri de parcare libere, condițiile meteo (vânt/polei/temperaturi).
- Zone pentru parcări cu spații pentru comercianți și taxarea lor.
- View Point
- închiderea sigură a tunelului de la Bâlea Lac (porțile tunelului se sudează la închidere)
- Îmbunătățirea siguranței în punctele negre cu risc de accidente”, arată caietul de sarcini CNAIR.”, arată sursa citată.
Vezi mai multe despre: Transfăgărășanul va fi modernizat. Care sunt cele trei firme înscrise la licitații