Guvernul a aprobat exproprierile pentru ecoductul de la Lazaret pe lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Transporturilor. În decursul zilei de joi, Executivul a avizat exproprierea/transferul terenurilor proprietate privată și proprietate publică a statului pentru realizarea ecoductului de la Lazaret (județul Sibiu), pasaj peste autostradă pentru protecția bidiversității, practic o zonă de acces pentru permeabilitatea animalelor care să poată trece de o parte și de alta a autostrăzii de pe Valea Oltului. Al doilea ecoduct de pe A1 Sibiu – Pitești este prevăzut la Călinești (județul Vâlcea) pe lotul 3.
„În cazul obiectivului de investiții „Autostrada Sibiu – Pitești” – Secțiunea 2 Boița – Cornetu, respectiv a ”Ecoductului Lazaret” s-a aprobat lista cuprinzând imobilul proprietate privată supus exproprierii (în suprafață totală de 2.803 mp), aflat pe raza localității Boița din județul Sibiu, precum şi a sumei 3.870 lei, alături de lista imobilelor proprietate publică a statului și a unităților administrativ-teritoriale care fac parte din coridorul de expropriere.”, se arată în comunicat, conform Economedia.
Ai putea fi interesat și de: Aktor și-a asumat finalizarea lotului 3 de pe Autostrada București Sud în iulie 2024, anunță CNAIR. Calculele și evoluția de pe șantier nu se potrivesc cu promisiunile de inaugurare
Pe lotul 2 Boița – Cornetu, care are o lungime de 31 km, ecoductul de la Lazaret (jud. Sibiu) va avea 210 metri, iar pe lotul 3 Cornetu – Tigveni, care are o lungime de 37 km, ecoductul de la Călinești (jud. Vâlcea) 220 de metri. Cele două ecoducte nu trebuie confundate cu tunelurile forate proiectate pe loturile de munte, tunelurile având o lungime mult mai mare: Câineni, 1.600 de metri pe lotul 2, respectiv cel de 1.700 de metri de la Poiana, pe lotul 3 (tunelul Poiana este cel mai lung tunel de pe A1 Sibiu – Pitești).
Ambele loturi încă sunt în etapa de proiectare. Pe Lotul 2, Mapa – Cengiz trebuie să predea proiectul tehnic în februarie-martie 2024 pentru că are termen de 18 luni calculat din iulie 2022 și 50 de luni pentru execuție. Pentru Lotul 3 al italienilor de la WeBuild etapa de proiectare se încheie în februarie 2024 (12 luni), iar durata de execuție este de 45 de luni. Dacă se respectă termenele și nu întârzie avizele de mediu este de așteptat ca în vara viitoare să înceapă efectiv lucrările la tunelurile dintre Tigveni, Cornetu și Boița.
„Proiectul avut în vedere de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii are o importanţă majoră în desfăşurarea traficului pe direcţia Sibiu – Pitești, deoarece realizează cea mai scurtă legătură între zona de vest şi centrală cu zona de sud-est a ţării, realizând prima traversare a munţiilor Carpaţi, la o cotă maximă de 840 m. Lungimea totală a traseului este de cca. 123.1 km. Autostrada Sibiu – Piteşti face parte integrantă din Coridorul Pan-European nr. IV, care traversează România de la vest la est, pe direcţia Nădlac – Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Constanţa.
În prezent pentru realizarea acestui obiectiv de investiții, respectiv a „Ecoductului Lazaret” este necesar a fi expropriată o suprafață de 2.803 mp teren, aferentă unui imobil proprietate privată. De asemenea, pentru realizarea lucrării de utilitate publică de interes național „Autostrada Sibiu – Pitești” – Secțiunea 2 Boița – Cornetu, respectiv a „Ecoductului Lazaret”, este necesară ocuparea unei suprafețe de 3.742 mp aparținând proprietății publice a statului și o suprafață de 7.869 mp aparținând proprietății publice a unităților administrativ-teritoriale Boița și Turnu Roșu din județul Sibiu.”, transmite comunicatul, conform sursei citate.
Ai putea fi interesat și de: Șoferii se vor bucura de zeci de kilometri de drum expres și autostradă până la finalul anului 2023! Sorin Grindeanu a publicat calendarul!