Construcția de autostrăzi a accelerat cu mult în ultimii ani, iar o nouă autostradă va produce o schimbare semnificativă pe litoralul românesc. În luna aprilie a anului 2024 se vor lansa licitațiile pentru Autostrada Litoralului, care va lega Constanța de Mangalia și care va traversa aproape toate stațiunile de pe litoralul Mării Negre, potrivit informațiilor relatate de știripesurse.ro.
„Maximum în aprilie – mai lansăm licitațiile – execuție lucrări pentru Brăila – Focșani și pentru Constanța – Mangalia”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Valoarea totală a proiectului în cauză se ridică la suma de 1,15 miliarde de euro cu TVA și a fost asigurată din fonduri externe nerambursabile. Traseul traversează localitățile: Techirghiol – Eforie – Cumpăna – Agigea – Topraisar – Tuzla – 23 August.
Drumul vechi spre stațiunile de pe litoral va rămâne, autostrada urmând să aibă un traseu cu totul nou.
Ai mai putea fi interesat și de: Ana-Maria Vătămanu (ADDJC): ”În mai puțin de doi ani, constănțenii și turiștii vor avea două rute noi pe care le vor putea folosi pentru a ajunge în sudul litoralului”
Caracteristicile tehnice ale Autostrăzii Litoralului sunt următoarele:
– 30,59 km lungime traseu;
– două benzi de circulație pe sens;
– 31 structuri (poduri, pasaje, viaducte), inclusiv realizarea unui nou pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră;
– spații de servicii (stânga/dreapta);
– parcări (stânga/dreapta);
– Centru de Întreținere și Coordonare;
– cinci noduri rutiere: Cumpăna (km 2+600), Autostrada Litoralului și drumul de legătură (km 5+960), conexiune între drumul de legătură și pasajul DN39A – DN39 (km 5+960), DN38 (km 11+000), 23 August (km 30+220).
Obiectivul urmărit prin construcția acestui drum de mare viteză este construcția unei legături rapide între Autostrada de Centură a Constanței A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B. Ionel Scrioșteanu susține că viitorul drum de mare viteză va reduce timpii de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie, conform celor transmise de evz.ro.
Aceasta nu va folosi tronsoanele de drumuri existente deja, fiind amenajat pe un alt amplasament. Studiul de fezabilitate pentru această investiție a fost atribuit, în 2019, companiei Consitrans.
Citește mai multe știri despre: Cod Rutier 2024. Toți șoferii trebuie să știe de această regulă! Situațiile în care schimbarea benzii de circulație nu este permisă conform legii