Conform unui nou proiect de lege, în viitorul apropiat, cetățenii români vor primi notificări prin SMS și email atunci când documentele lor, cum ar fi buletinul, pașaportul sau permisul de conducere, se apropie de data expirării, anunță Profit.ro.
În primăvara anului 2022, autoritățile au hotărât să trimită notificări prin email șoferilor care dețin roviniete cu o valabilitate de cel puțin 30 de zile, informându-i despre apropierea datei de expirare a acestora. Scopul este, sporirea încasărilor la buget și de a reduce numărul amenzilor aplicate,
O măsură asemănătoare este pe cale să fie impusă de factorii decidenți și în cazul unor documente de o importanță majoră. Printre acestea se numără buletinul, pașaportul sau permisul de conducere.
Astfel, autoritățile vor fi obligate să notifice titularul cărții de identitate, pașaportului și permisului de conducere că aceste acte urmează să expire.
Ai putea citi și: Se schimbă buletinele în România. Când vor avea toți românii carte de identitate cu CIP
Această notificare va fi trimisă prin SMS sau e-mail. Destinatarul va primi avertismentul cu 90 de zile înainte de data expirării fiecărui document.
„Dat fiind ritmul accelerat al vieţii cotidiene, cetăţenii pot să uite sau să amâne reînnoirea documentelor personale.
Această lege propune un sistem de avertizare care să îi notifice pe cetăţeni cu suficient timp înainte de expirarea documentelor, permiţându-le să acţioneze în timp util ca să evite situaţiile de ieşire din legalitate”, prezintă inițiatorii proiectului de act normativ.
Inițiatorii proiectului menționează în nota de fundamentare că prevederi similare se află deja în vigoare în alte state europene. Un exemplu ar fi Marea Britanie, dar și țări vecine României, precum Republica Moldova.
În aceste țări, cetățenii eligibili primesc acest tip de notificări prin SMS, email sau alte modalități la alegere, prin intermediul platformei guvernamentale MNotify. Dacă proiectul va deveni lege și în țara noastră, notificarea se va face fie prin SMS, fie prin email.
Este important de menționat că, în cazul în care autoritatea nu deține informațiile necesare, cetățenii vor fi notificați prin poștă, la ultimul domiciliu cunoscut sau reședință, în funcție de situație. În ceea ce privește notificarea prin SMS sau email, autoritățile publice vor iniția proceduri pentru colectarea numerelor de telefon și a adreselor de email ale cetățenilor, potrivit sursei citate.
Vezi și: Orașele din România în care se câștigă cel mai bine. Unde poți primi cele mai bune salarii