Vești bune pentru românii care vor să înființeze o firmă. Timpul necesar înfiinţării unei firme va fi redus de la 72 de ore la 24 de ore, în urma implementării proiectului de digitalizare de la Registrul Comerţului, a anunţat, joi, premierul Marcel Ciolacu.
Marcel Ciolacu anunţă că se reduce timpul necesar înfiinţării unei firme
„Trecem într-o nouă etapă şi în proiectul de digitalizare de la Registrul Comerţului. Ştiu că a fost nevoie de întreruperea activităţii pentru o săptămână, dar azi beneficiile sunt majore pentru antreprenorii români.
Întregul parcurs de activitate al unei firme poate fi acum gestionat online. Concret, reducem timpul necesar înfiinţării unei firme de la 72 de ore la doar 24”, a declarat Ciolacu, la începutul şedinţei de Guvern.
De asemenea, în maximum 15 minute se pot completa şi încărca documentele în noul portal dezvoltat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), a mai spus şeful Executivului.
El a adăugat că în cel mult 15 minute se pot completa şi încărca documentele în noul portal dezvoltat de ONRC.
Citește și: Românii primesc vouchere în august. Ministrul Finanțelor anunță data la care vor fi încărcate cardurile
„Mai mult, în maxim 15 minute se pot completa şi încărca documentele în noul portal dezvoltat de ONRC.
Sistemul va fi folosit de două milioane de beneficiari în următorii cinci ani, iar acum sunt deja 1,6 milioane de firme care îl utilizează”, conform precizărilor făcute de şeful Executivului.
Documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului, înregistrarea fiscală şi autorizarea funcţionării societăţii în nume colectiv, in comandită simplă şi cu răspundere limitată
Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Operaţiuni prealabile
Cererea de verificare disponibilitate şi rezervare denumire firmă (original) – formular, completată cu 3 denumiri – detalii, în ordinea preferinţelor.
Înregistrare
- Cererea de înregistrare (original) – formular ;
- Anexa privind înregistrarea fiscală – formular, instrucțiuni de completare a formularului „Cerere de înregistrare fiscală” şi, după caz, Anexa privind investiţia străină – formular;
- Declaraţia-tip pe propria răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității pentru sediul social și/sau sedii secundare sau, după caz, la terți – formular;
- Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării denumirii firmei;
- Actul constitutiv (original) – detalii (Modele acte constitutive: SRL asociat unic/SRL mai mulți asociați, comandită simplă, nume colectiv);
- Documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social și, dacă este cazul, înscrisul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu secundar.;
- Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau auditorilor persoane fizice (copie certificată de parte);
- După caz, declaraţia pe propria răspundere a persoanei fizice cetăţean străin în nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice străine care nu este înregistrată fiscal în România, în original şi, după caz, traducerea realizată de un traducător autorizat;
- Informaţiile din cazierul fiscal al persoanelor fizice care au obligația prezentării certificatului de cazier fiscal (obținute de către ORCT, din oficiu, de la ANAF), în original;
- Dacă este cazul:
- actele de înregistrare ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor persoane juridice (copie certificată);
- avizul asociaţiei de proprietari privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 196/2018 (completat pe formular – tip – original);
mandatul pentru persoana abilitată să semneze actul constitutiv în numele şi pe seama fondatorului persoană juridică (copie certificată);
dovada autorizațiilor sau avizelor eliberate de autoritățile competente ca o condiție prealabilă înmatriculării/înregistrării în registrul comerțului, când emiterea unor astfel de autorizații sau avize este prevăzută de lege, respectiv dovezile privind îndeplinirea condițiilor prevăzute prin legi speciale, corespunzător domeniului de activitate (în original sau copie certificată);
dovada privind împuternicirea persoanei desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original);
11. Declarație privind beneficiarul real al persoanei juridice – detalii; formular – tip; model orientativ declarație beneficiar real (înscris sub semnătură privată); GHID de completare „Declarație privind beneficiarii reali”;
12. Dovezile privind plata tarifului legal:
- tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
Vezi și: Adrian Câciu anunță când primesc românii banii pe cardurile de alimente. „O nouă tranșă de 250 de lei va fi virată”