- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Vești bune pentru șoferi. Înmatricularea sau radierea vehiculelor se vor putea face online. Iată cum

25 Apr, 22:37 • Bumbeneci Diana
Înmatricularea sau radierea vehiculelor se vor putea face online. Iată ce trebuie să facă șoferii.
Vești bune pentru șoferi. Înmatricularea sau radierea vehiculelor se vor putea face online. Iată cum

Vești bune pentru șoferii din România. Drumurile pe care trebuie să le facă acum la autorități cei interesați să vândă ori să cumpere, să înmatriculeze sau să radieze o mașină vor fi de domeniul trecutului. O nouă platformă informatică prevăzută într-un proiect de ordonanță pus recent în dezbatere publică de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) va deveni operațională. Mai exact, prin intermediul viitoarei platforme se vor putea încheia contractele de vânzare a vehiculelor și se vor putea transmite către autorități toate actele necesare înregistrării la Fisc, dar și înmatriculării sau radierii din circulație a unui vehicul, anunță AvocatNet.

Înmatriculare online pentru șoferii din România

Codul rutier urmează să fie modificat, potrivit proiectului de OUG de la MAI, astfel încât operațiunile legate de vânzarea ori înmatricularea și radierea din circulație a vehiculelor să se poată face online.

Vezi și: Cod Rutier martie 2023. S-a schimbat legea! Ce reguli trebuie să respecți conform noilor modificări

Mai exact, după cum scrie în proiect, Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări va fi responsabilă cu dezvoltarea unei platforme informatice, ce este destinată furnizării de servicii publice electronice pentru înmatricularea vehiculelor.

Platforma  pentru înmatriculare va furniza serviciile

  • încheierea actelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor, de către persoane a căror identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului;
  • încărcarea actelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor și, după caz, a proceselor verbale de predare-primire, de către proprietarii acestora sau deținătorii mandatați, după caz, a căror identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea realizării operațiunii de înmatriculare sau transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, precum și transmiterea acestora prin mijloace automatizate, către organele fiscale locale în scopul declarării sau radierii vehiculelor din evidențele fiscale;
  • încărcarea documentelor prevăzute de lege de către proprietarul a cărui identitate poate fi stabilită ca urmare a autentificării în cadrul platformei, în vederea efectuării operațiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, eliberare a unui nou certificat de înmatriculare sau radiere din circulație și, după caz, transmiterea acestora, prin mijloace automatizate, către organele fiscale locale;
  • verificarea achitării tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local, prin certificate de atestare fiscală (dacă se aplică), în cazul vânzării unui vehicul;
  • transmiterea de date către organele fiscale locale, prin mijloace automatizate;
  • informarea proprietarului cu privire la efectuarea serviciului public electronic solicitat.
Înmatriculare auto
Înmatriculare auto

După primii pași efectuați, la scurt timp, mai exact în termen de cinci zile de la data efectuării online a operațiunilor de înmatriculare, de transcriere a transmiterii dreptului de proprietate, de emitere a unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a modificării datelor din acesta sau de radiere din circulație a unui vehicul, autoritatea competentă de înmatriculare va transmite organelor fiscale locale competente, în format electronic, următoarele informații și documente:

  • datele de identificare ale persoanelor care au dobândit dreptul de proprietate asupra vehiculului care face obiectul respectivei operațiuni, precum și ale deținătorului mandatat, după caz;
  • caracteristicile tehnice ale vehiculului;
  • confirmarea efectuării operațiunii de înmatriculare, de radiere din circulație sau de emitere a unui nou certificat de înmatriculare, după caz, precum și confirmarea declarării în scop fiscal și de radiere din evidențele fiscale;
  • actele prin care s-a făcut transferul dreptului de proprietate asupra vehiculelor și, după caz, a proceselor verbale de predare-primire pentru contractele de leasing.

„Prin solicitarea efectuării operațiunilor de înmatriculare, de transcriere a transmiterii dreptului de proprietate, de emitere a unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a modificării datelor din acesta sau de radiere din circulație a unui vehicul, prin intermediul platformei informatice (…), și acceptarea termenilor și condițiilor de utilizare a acesteia, proprietarul sau deținătorul mandatat, persoana care înstrăinează sau persoana care dobândește dreptul de proprietate asupra vehiculului, după caz, își exprimă acordul de deschidere sau de închidere a unui raport juridic fiscal, după caz, cu organul fiscal local de la domiciliul acestuia”, mai scrie în viitoarea ordonanță.

Pentru a se putea aplica, proiectul de OUG trebuie adoptat de către Executiv și publicat în Monitorul Oficial.

Citește și: Cod rutier 2023. Avertisment pentru şoferi la început de an! Amenda pentru această contravenţie poate ajunge la 2.900 de lei

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult