Primăria investește 10 milioane de lei pentru decongestionarea traficului în zona industrială vest. Reprezentanții Primăriei Sibiu spun că în urma unei proceduri de achiziţie publică a fost încheiat un contract cu asocierea dintre companiile Geiger Transilvania, cu acţionariat german, şi sibienii de la Neo Plan SRL.
Citește și Povestea profesorului din Sibiu care în timpul liber face curierat pentru a putea supraviețui
Contractul prevede un termen de 4 luni pentru realizarea proiectării apoi după obţinerea tuturor avizelor pentru proiectul tehnic, primăria Sibiu va emite ordinul de începere a lucrărilor propriu-zise, care au ca termen de finalizare 11 luni, potrivit ZF.
’’Strada Varşovia, situată în zona industrială vest, va fi modernizată între strada Ogorului şi strada Turda. Am semnat contractul pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuţia propriu-zisă a lucrărilor. Astfel, împreună cu investiţia deja contractată pentru extinderea străzii Bruxelles, strada Varşovia va crea o nouă legătură pentru deplasarea spre şi dinspre zona industrială vest’’, a declarat Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.
Pentru lotul 4 din Sâmbăta de Sus-Făgăraș (16 kilometri), CNAIR a primit în noiembrie 2022 șase oferte de la constructori atât din România, cât și din Turcia și Ucraina. Este cel mai avansat lot aflat în proedura de evaluare a candidaturilor dintre cele patru, informează Economedia.
Perioada contractului de supervizare este de 182 de luni. De asemenea, sunt prevăzute 12 luni de proiectare, 46 de execuție și 124 de luni pentru perioada de garanție, se arată în caietul de sarcini.
Valoarea contractului de supervizare este de 49-57 de milioane de lei. Termenul pentru depunerea ofertelor 9 mai 2023.
De-a lungul traseului de 16 kilometri vor fi montate 23 de poduri, iar pe cei 5 kilometri ai drumului de legătură vor fi montate două poduri, plus un pasaj de 323 de metri peste calea ferată.
Sunt prevăzute șapte noduri: Boița, Avrig, Arpașu, Victoria, Sâmbăta, Ileni și Făgăraș.
Autostrada Sibiu – Făgăraș are în total 68 kilometri, cu 5 km. drum de legătură lot 4. Drumul de mare viteză cuprinde patru loturi, împărțite astfel:
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei;
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei;
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei;
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei.