Atribuirea contractului pentru proiectarea lotului 4 de pe Autostrada Sudului urmează să fie anulată, lotul dintre Caransebeș și Lugoj urmând să fie scos din nou la licitație, susține Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, conform Economedia.
CNAIR a confirmat într-un răspuns oficial că firma de proiectare din Turcia INPRO MÜHENDİSLİK MÜŞAVİRLİK ANONİM ŞİRKETİ, ,,nu a prezentat toate documentele necesare în vederea semnării contractului de achiziţie publică în forma solicitată de Autoritatea Contractantă prin intermediul Documentaţiei de atribuire”.
Lotul 1 de pe Autostrada Sudului, Filiași – Drobeta (70 km), este semnat cu DP Consult, iar lotul 2 Drobeta – Domașnea (65 km) cu Egis. Pe 10 octombrie a început etapa de proiectare a lotului 3 de pe Autostrada Sudului, Domașnea – Caransebeș, contractul fiind semnat cu DP Consult pe 13 septembrie.
,,Sorin Grindeanu, ministrul PSD al Transporturilor, a devenit campionul absolut al proiectelor reziliate și anulate. Ministrul PSD a decis să anuleze încă o licitație pe drumul de mare viteză Craiova – Lugoj. În 2021 Cătălin Drulă a lansat licitația pentru proiectarea drumului rapid Craiova – Lugoj, o legătură rapidă și sigură între Oltenia și Banat.
Citește și: Lucrările pentru modernizarea Centurii București Nord continuă. Noul termen de realizare este de 24 de luni
A fost primul pas concret în 30 de ani pentru acest proiect major pentru România. Anul trecut, Sorin Grindeanu a anulat ilegal acea licitație (decizie definitivă în justiție) și lansat în primăvara anului 2022 altă licitație, cu argumentul că scurtează termenele. În loc să scurteze termene, ministrul Sorin Grindeanu a blocat tot proiectul.
Ministrul PSD a început procedura de anulare și pentru a doua licitație pe sectorul dintre Caransebeș și Lugoj, de pe Autostrada Sudului, după ce nu a fost în stare să semneze contractul de proiectare cu firma câștigătoare. Astăzi se putea lucra din plin pe contractul de proiectare lansat de Cătălin Drulă.
Dar Sorin Grindeanu s-a opus. În loc de asta, reia totul de la început pe ultimul sector. Asta înseamnă să îți bați joc de olteni și de bănățeni, de banul public și de șansa șoferilor de a scăpa de traseul lent și criminal de pe DN6″, spune Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Durata pentru realizarea Studiilor de Fezabilitate pentru cele 4 loturi este cuprinsă între 18 luni și 26 de luni, astfel:
Acestea reprezintă termene realiste care permit mai departe construcția acestui drum de mare viteză într-o perioadă de timp decentă, dup cum afirma, la lansarea licitațiilor, ministrul Sorin Grindeanu.
Prima procedură pentru proiectarea completă a Drumului de mare viteză Craiova – Lugoj a fost lansată pe 1 iunie 2021 în mandatul ministrului Cătălin Drulă (43 de luni SF+ proiect tehnic), Egis a câștigat contractul, dar CNAIR a anulat procedura în mandatul ministrului Grindeanu și a lansat (aprilie 2022) licitații pentru patru secțiuni, potrivit sursei citate.