Contractul pentru lotul 3 de pe Autostrada Unirii (A8) merge mai departe cu UMB în etapa de proiectare, după ce Curtea de Apel București a respins, vineri, 27 octombrie contestația constructorului Danlin. Mai mult, CAB a obligat Danlin să plătească către UMB cheltuieli de judecată de aproape 12 000 lei, conform Economedia.
Danlin XXL, compania care contestă licitațiile pe care le-a câștigat UMB pe Autostrada Moldovei (A7) și Autostrada Unirii (A8), este cel mai mai mare constructor din județul Neamț, specializat în lucrări de infrastructură rutieră, are peste 300 de angajați, o cifră de afaceri de 330 de milioane lei anul trecut, dar care nu a lucrat la niciun proiect pentru infrastructura mare (autostradă sau drum expres), spun sursele.
Decizia instanței este definitivă și vine la aproape o lună de la semnarea contractului pentru lotul Leghin-Târgu Neamț finanțat din PNRR.
,,Tip solutie: Recurs (alte soluţii)/ Solutia pe scurt: Respinge plângerea, ca nefondată. Obligă petenta la plata sumei de 11.840,98 lei cu titlu de cheltuieli de judecată către intimata SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition Umb SRL – SC Tehnostrade SRL. Definitivă. Pronunţată prin punerea soluției la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 27.10.2023./Document: Hotarâre 27.10.2023″, acesta este decizia Curții de Apel București.
„Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin – Târgu Neamț) care face parte din A8 (Târgu Mureș-Târgu Neamț – Iași – Ungheni)”, a declarat pe 19 iulie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Pentru lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, CNAIR a depășit deja trei termene: 25 iulie, 7 septembrie și 19 octombrie. Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB. Ultimul termen asumat de CNAIR, 19 octombrie nu a fost respectat, iar noul termen estimat în SEAP este 17 noiembrie. Pe 1 octombrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu se declara „absolut convins” de semnarea contractului până la sfârșitul lunii, potrivit informațiilor transmise de către Economedia.
Vezi și alte știri: Când ar putea fi gata Autostrada Moldovei. Anul 2024 joacă un rol cheie pentru asocierile de constructori. Iată video cu stadiul lucrărilor