- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Vești noi în ceea ce privește lucrările de pe Autostrada Transilvania. Ofertele pentru viaductele scoase din contractul cu UMB pot fi depuse până pe 23 octombrie. Constructorul Ictaș din Turcia a depus contestație la CNSC

17 Oct, 17:14 • Fundeanu Madalina
Au apărut noutăți privind Autostrada Transilvania. Ofertele pentru viaductele scoase din contractul cu UMB pot fi depuse până pe 23 octombrie. Turcii de la Ictas au depus contestație la CNSC.
Vești noi în ceea ce privește lucrările de pe Autostrada Transilvania. Ofertele pentru viaductele scoase din contractul cu UMB pot fi depuse până pe 23 octombrie. Constructorul Ictaș din Turcia a depus contestație la CNSC

Potrivit Economedia.ro

, ofertele pentru proiectarea și execuția celor două viaducte scoase din contractul cu UMB pentru Autostrada Transilvania pot fi depuse până pe 23 octombrie, noul termen fiind stabilit de CNAIR în urma publicării răspunsurilor la solicitările de clarificare pe care le-au depus constructorii.

Chiar și în aceste condiții, termenul ar putea fi modificat, pentru că la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, marți, 17 octombrie, a fost înregistrată o contestație a constructorului Ictas, în ultima zi legală pentru depunerea contestațiilor.

Ce se întâmplă cu lucrările de pe Autostrada Transilvania?

Portalul CNSC nu menționează obiectul contestației, iar la ora redactării articolului, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) nu fusese înregistrată nicio contestație, dar succesiunea termenelor arăta, cel mai probabil interesul Ictas pentru contractul de peste un miliard de lei. Ictas este unul dintre constructorii care au și contestat, dar au depus și ofertă pentru contractul de aproape 8 miliarde lei pentru lotul cu tunelul Meseș de pe A3, Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, conform Economedia.

„Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009 – km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, arată contractul din SEAP.

Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul prezent va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări ajung la un preț aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).

Constructorii au cerut de la CNAIR mai multe date tehnice despre execuția viaductelor pe Autostrada Transilvania, studii geotehnice și studii pentru relocarea de utilități, iar printre răspunsurile oferite de CNAIR se regăsesc explicațiile despre renunțarea la soluția inițială de tunel tip cut&cover, dar și date despre alunecările de teren: 38 metri adâncime la Topa Mică.

Te-ar putea interesa și: Mobilizare pentru Autostrada Sibiu – Pitești. Când vor începe lucrările

Autostrada Transilvania
Autostrada Transilvania

Fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Horațiu Cosma, a criticat aspru răspunsurile CNAIR „în doi peri” la solicitările constructorilor:

„Care e argumentul CNAIR pentru care nu e nevoie de studiu de fezabilitate, ci ajunge o simplă cariocă pentru cele 2 viaducte ? Plecând de la una dintre definițiile obiectului de investiţii (parte a obiectivului de investiţii, cu funcţionalitate distinctă în cadrul ansamblului acestuia, care constă în lucrări de construcţii pentru realizarea unor obiecte noi de investiţii sau în lucrări de intervenţii la construcţii existente), CNAIR spune senin că aceste viaducte nu au funcționalitate distinctă, ci fac parte din A3 Nădășelu – Zimbor, așa că nu e nevoie de SF…

Această analiză riguroasă e sublimă, dar lipsește cu desăvârșire de la licitație. Evident că ea există, doar că ea nu e făcută de CNAIR și nu e la CNAIR. Ei au primit doar o planșă cu rezultatul și l-au pus pe nemestecate pe piață. Toate întrebările sunt trase la indigo.

Nu există certificat de urbanism, acord de mediu, plan cu utilitățile, studiu hidrologic, studiu topografic, studiu geotehnic, studiu arheologic, planșe în format DWG, avize, proiectul peisagistic, proiectul de iluminat al podurilor, scurgerea apelor, auditul de siguranță rutieră, culoarul de expropriere. La toate răspunsul CNAIR e standard, nu avem nimic, să le faceți voi în viitorul contract.

Absolut scandaloase aceste răspunsuri. Nu au nicio șansă să țină în instanță. Cu siguranță i-ar obliga pe CNAIR să vină cu un SF măcar minimal, nu cu actuala glumă. Singura variantă prin care Nădășelu – Zimbor se mai încadrează în calendarul PNRR e să renunțe eventualii contestatari la acest demers în instanță”, a spus Horațiu Cosma, conforn sursei citate.

Vezi și: De neconceput! Autostrada Ploiesti – Brasov va fi gata peste 17 ani! Termenul ireal inaintat de Ministerul Transporturilor – 2040! Va costa 5.5 miliarde de euro si va include 13 tuneluri!

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține gospodine
Ce se întâmplă dacă pui 500 ml de oțet în mașina de spălat. Trucul ieftin pe care îl știu puține ...
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă la scurt timp de la publicare. Dezvăluirile fotografului Familiei Regale
Motivul pentru care felicitarea de Crăciun postată de Prinţul William şi Kate Middleton a fost ștearsă ...
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de patiserie de Crăciun
Cât costă un cozonac Dubai făcut de Gabriela Cristea. Cu cât vinde prezentatoarea TV produsele de ...
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat și el, prea devreme”
Doliu în lumea muzicii! Trupa Proconsul trece prin momente grele. „Vălică al nostru a plecat ...
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Cum l-a poreclit presa din Italia pe Dan Șucu după ce a devenit acționar majoritar la Genoa
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu se aștepta la un asemenea răspuns
Ce are de gând să facă Aura Șova cu cei 100.000 de euro câștigați la Vocea României. Nimeni nu ...
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Ce mașină va putea trece prima prin intersecție? Testul care dă dureri de cap multor soferi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
Banca din România care dispare din februarie. Ce se întâmplă cu banii clienților din conturi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
De ce să nu ridici niciodată o bancnotă găsită pe parbriz. Noua metodă folosită de hoţi
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare la centrale
Ce reprezintă zgomotele produse de centrala termică. Cea mai frecventă problemă tehnică ce apare ...
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. Apoi anunțăm propunerea de premier”
Lucian Romașcanu, purtătorul de cuvânt al PSD: „Duminică sunt consultările de la Cotroceni. ...
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție de câte ore ai într-o lună”
Cât câștigă un român în Germania. Muncește la o fermă 310 ore pe lună: „Diferă în funcție ...
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai găseşti doar bieţi pensionari, tineret nu mai vezi”
Deficit major de zilieri în România. Ziua de lucru se plăteşte chiar şi cu 500 de lei: „Mai ...
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. „Drumul morții”, pe care se petrec cele mai multe accidente, va fi înlocuit
Se dă startul licitației pentru construirea Drumului Expres care va lega două mari orașe ale României. ...
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de validare, iar deputaţii vor depune jurământul
A doua şedinţă a Camerei Deputaţilor în structura nou aleasă. Se validează Raportul Comisiei de ...
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci
Se schimbă legea în această ţară. Care persoane nu vor mai fi taxate suplimentar de bănci