Ministerul Agriculturii intenționează să retragă de pe rafturi produsele de marcă proprie din cauza discrepanțelor semnificative de preț în comparație cu alte produse similare. Într-o perioadă în care prețurile sunt tot mai alarmante pentru toată lumea, ministerul nu se opune prețurilor ridicate, ci se concentrează pe eliminarea celor mici.
Este posibil ca produsele de marcă proprie să dispară de pe rafturi, conform dorinței Ministerului Agriculturii. Ministrul Florin Barbu a observat diferențe considerabile de preț între aceste produse și cele vândute sub alte branduri. De exemplu, o cutie de lapte cu 1,5% grăsime de marcă proprie costă 4,4 lei într-un supermarket, în timp ce același tip de lapte sub alt brand costă 5,10 lei.
Este necesar ca Consiliul Concurenței să investigheze această problemă și să determine dacă există practici comerciale incorecte, iar în urma acestei analize, s-ar putea lua măsuri concrete, inclusiv eliminarea acestor produse din magazine. Produsele de marcă proprie au câștigat popularitate într-o perioadă de inflație ridicată, deoarece clienții le-au preferat pentru prețurile lor mai accesibile.
Duminică seara, ministrul Agriculturii, Florin Barbu, și-a exprimat dorința de a implementa un „mecanism” pentru toate produsele agro-alimentare, având ca obiectiv stabilizarea tuturor prețurilor din România. De asemenea, a pledat pentru continuarea plafonării adaosului comercial la cele 14 alimente de bază, pentru care această măsură este în vigoare în prezent.
Șeful de la Ministerul Agriculturii a afirmat că nu este necesar un acord cu retailerii, sugerând că Guvernul va emite un act normativ în acest sens. A subliniat că „un acord nu este respectat”, „nu are formă juridică”, și „nu atrage sancțiuni”, astfel că „nu poți să tragi pe nimeni la răspundere”.