Veşti proaste pentru clienţii ţepuiţi de Blue Air. La aproape trei luni de la anunțul privind preluarea operatorului aerian, statul român nu a intrat în posesia tuturor documentelor. Din acest motiv, nici clienţii nu au șanse prea mari deocamdată să-și recupereze banii pentru biletele pe care nu le-au mai folosit. În acest moment, Blue Air mai are un singur angajat, care nu mai este plătit din vară, iar la Aeroportul din Otopeni nu mai funcționează niciun ghișeu Blue Air, toate fiind închise, anunţă Pro TV.
În acest moment, datoriile Blue Air se ridică la aproximativ 200 de milioane de euro, care au fost transferate în bugetul statului după preluarea acțiunilor de autoritățile române. Blue Air nu mai are bani în conturi și a rămas și fără flotă. În luna septembrie, înainte de suspendarea zborurilor și de haosul provocat pe aeroporturile din întreaga ţară, Blue Air opera cu 13 aeronave. Acum, mai are în proprietate doar două, care sunt sub sechestru ANAF. Un avion se află pe un aeroport din Italia, un altul pe cel din Bacău.
Blue Air Aviation este preluată, din 8 decembrie 2022, în portofoliul statului, care deține în prezent 75% din acțiuni, alături de Teodor-Cristian Rada, cu 23,8%, și Airline Invest, cu 1,2%. Președintele Autorității pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), Daniel Geantă, a spus că în prezent nu există un Consiliu de Administrație care să ia decizii vitale în companie.
„Problema este că, în momentul de față, a rămas un singur angajat, director economic, și este foarte greu să ne dea actele: situații financiare, de resurse umane, creditori. (…) Vechiul Consiliu de Administrație a plecat, nu a lăsat un raport de activitate, așa că trebuie să constituim un nou Consiliu de Administrație și să numim un director general provizoriu, să poată semna acte, iar oamenii să poată pleca mai departe. Este o societate necondusă”, a declarat președintele Autorității pentru Administrarea Activelor Statului, Daniel Geantă pentru Gândul.
Citeşte şi: ANAF confirmă primul sechestru pe aeronavele Blue Air
Astfel, abia după ce se vor rezolva problemele administrative, autoritățile vor putea lua decizii privind bilele de avion cumpărate de românii care nu au mai ajuns să le folosească. Blue Air este a doua companie aeriană cu probleme financiare pe care o controlează statul român, după Tarom.