Vouchere energie 2023. Dacă până acum existau doar două modalităţi de plată a facturilor – direct la oficiul poştal sau la poştaş – acum Guvernul a stabilit şi o a treia metodă. Potrivit unui proiect de OG de la Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, documentele necesare pentru facturile la căldură se vor putea transmite și electronic. Această decizie a fost luată pentru eficientizarea utilizării acestui ajutor acordat persoanelor vulnerabile, respectiv pentru asigurarea accesului mai facil la serviciul de plată prin mandat poștal.
Concret, plățile prin servicii de mandat poștal se vor putea efectua prin una din următoarele modalități:
„Pe lângă plata la oficiile poștale sau direct la poștaș, beneficiarii ajutorului pentru energie vor putea face plata facturilor curente sau restante și electronic, printr-o aplicație pusă la dispoziție de Poșta Română, după cum este prevăzut într-un proiect de ordonanță pus, de puțină vreme, în dezbatere publică la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE)”, explică avocatnet.ro.
Plata facturilor la energie se va face în baza următoarelor documente:
Ajutorul se primește sub forma unui card emis pe suport de hârtie, cu care se pot plăti, integral sau parțial, facturi de energie. În cazul lemnelor de foc pentru sezonul rece 2022-2023 însă, sumele se pot încasa în numerar, la oficiile poștale. Concret, vor putea fi folosite documentele justificative prin care beneficiarul face dovada că a achiziționat material lemnos pentru încălzire care este utilizat la locul de consum (de pildă, avizul de însoțire a mărfii, factura, bonuri fiscale) emise începând cu luna august 2022.
Categoriile de beneficiari ai voucherelor de energie sunt următoarele:
Citeste si Mii de locuri de muncă disponibile în România. Salariile pot să depășescă și 6000 de lei în mână