Ministerul Transporturilor ia măsuri. Wizz Air este reclamată la Agenția pentru Siguranța Aviației a UE, informează profit.ro. Compania aeriană a anulat 9 curse într-o singură zi.
După ce Wizz Air a anulat 9 curse într-o singură zi, Ministerul Transporturilor a sesizat Agenția pentru Siguranța Aviației a UE. Anunțul a fost făcut de secretarul de stat al ministerului, Bogdan Mîndrescu. El informează că operatorul aerian a motivat anularea zborurilor prin motive tehnice.
„Astăzi am avut o serie de discuții extrem de aplicate în legătură cu anulările zborurilor, întârzierile în operare și situația pasagerilor companiei Wizz Air în România. La întâlnire au participat Yvonne Moynihan, Chief Corporate Officer Wizz Air Group, Zsuzsanna Poss, Chief Communications and Customer Officer Wizz Air Group, și Diarmuind O Conghaile, Managing Director Wizz Air Malta.
I-am înștiințat oficial pe reprezentanții Wizz Air că am informat Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației (acest organism fiind și cel care a licențiat compania aeriană) pentru a pune cu celeritate în aplicare legislația în materie, având în vedere că Wizz Air a anulat 9 curse într-o zi din motive tehnice”, transmite el.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Greșelile pe care pasagerii care circulă cu avionul le fac cel mai des. Iată la ce să fii atent când călătoriți
Bogdan Mîndrescu a precizat că a solicitat de urgență conducerii Wizz Air un plan de măsuri concrete prin care să reducă numărul de zboruri anulate în baza motivelor tehnice. Mai mult decât atât, oficialul guvernamental a cerut companiei aeriene să rezolve problema cu personalul navigant care lucrează peste limita de timp permisă și să asigure o coerență zborurilor pe care le operează.
„Prezent la discuții, Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a informat reprezentanții Wizz Air că a anunțat Autoritatea europeană pentru drepturile pasagerilor în legatură cu situațiile generate la noi în țară de către Wizz Air.
Am informat conducerea Wizz Air că îi vom monitoriza cu atenție și i-am avertizat, totodată, că nu vom tolera niciun derapaj de la reglementările internaționale și naționale în domeniul aviației”, a mai arătat secretarul de stat.
Anterior, Ministerul Economiei a anunțat că românii care întâmpină diferite probleme cu zborurile operate de compania aeriană pot depune sesizare la Centrul European al Consumatorilor din România. Autoritățile române nu pot sancționa compania sub nicio formă, pentru că nu are reprezentanță în țara noastră.
„MEAT informează că, pentru rezolvarea problemelor cu compania aeriană Wizz Air, cetăţenii români pot depune sesizari pe site-ul Centrului European al Consumatorilor Romania https://eccromania.ro/. Acest site este pus la dispoziţia consumatorilor români de Uniunea Europenă, pentru rezolvarea problemelor şi recuperarea prejudiciilor”, a transmis, joi, Ministerul Turismului.
„Cetăţenii români pot sesiza Centrul European al Consumatorilor România atunci când:
- întâmpină probleme cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european;
- vor să ştie ce drepturi au în timpul unor călătorii în alt stat European;
- vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluţionării problemei”, a informat Ministerul Turismului.
Citește și despre următorul subiect: Vacanță 2023. Perioada în care trebuie să cumperi bilete de avion pentru concediul din iarnă. Prețurile sunt foarte mici