Decizia companiei de la Budapesta a venit pe fondul unui val de nemulțumiri ale clienților după ce mai multe curse au înregistrat întârzieri sau au fost anulate.
Anunțul a fost făcut miercuri, la București, de către Valeria Bragarenco, manager de comunicare la Wizz Air: motivul, reducerea pe cât de mult posibil a riscurilor privind anulările.
Clienții cu zboruri anulate au fost informați de săptămâna trecută că au la dispoziție opțiunea de rambursare sau de reprogramare ulterioară a zborului.
„Anulările sunt mult mai mici decât ar fi putut fi. Nu avem așa multe anulări”, a afirmat Valeria Bragarenco, fără a pune la dispoziția jurnaliștilor un număr sau un procent al acestora la nivelul României, precizează Gândul.
În țara noastră, Wizz Air operează aproximativ 100 de zboruri zilnic. „Flota” este formată din 35 de avioane – din totalul de 184 de aeronave ale companiei – care operează fie câte 4 – 6 zboruri scurte, fie 2 pe distanțe lungi, din fiecare zi. În România zboară din 7 baze, cea din București, cu 17 aeronave dedicate – fiind cea mai mare a companiei la nivel european.
Vechimea medie a aeronavelor este de 4,37 de ani, susțin oficialii de la Budapesta. Astfel, Wizz Air ar avea cea mai tânără flotă din Europa, conform declarațiilor reprezentantului companiei venit miercuri la București. Compania maghiară care-și desfășoară activitatea în România are 1.500 de angajați.
De la startul operațiunilor, compania maghiară a transportat 77 de milioane de pasageri către și dinspre România, unde, în prezent sunt operate 176 de rute, spre/dinspre 24 de țări. Conform oficialilor, cele mai populare rute sunt Madrid, Dubai și Londra.
Potrivit datelor oficiale, numărul de pasageri transportați de compania aeriană către și dinspre România în 2022 este de peste 8,5 milioane. Un total de peste 45 de milioane de pasageri au rezervat bilete cu Wizz Air în 2022 în toată rețeaua, de aproape două ori mai mult decât în 2021 (21,7 milioane de pasageri) și cu 10% mai mult decât în 2019 (41 de milioane de pasageri).
Decizia celor de la Wizz a venit în plin scandal: de săptămâni întregi, românii se plâng că nu sunt lăsați să urce la bordul aeronavelor, deși au bilet. Maghiarii sunt vinovați de practici neloiale: vânzarea mai multor bilete pentru același loc. Totuși, ANPC se plânge că nu poate face nimic, pentru că firma-problemă are sediul central într-o altă țară.