Retailerul polonez de proximitate Zabka, cel mai important de pe această piață, care tocmai a intrat în România printr-o tranzacție, și-a fixat deja prețurile pentru piața locală, conform celor de la profit.ro.
Potrivit informațiilor, un ou Kinder ar costa 8 lei, o ciocolată Milka Oreo ar costa 6,8 lei, o Coca Cola la 2 litri – 11 lei, un kilogram de portocale – 9 lei, la fel unul de lămâi, iar cea mai ieftină bere la 500 ml este 3 lei, conform Newsweek.
Retailerul polonez de proximitate Zabka, cel mai important de pe această piață, a preluat pachetul majoritar de acțiuni al DRIM Daniel Distribuție FMCG, jucător în domeniul vânzării de bunuri de larg consum (FMCG) din România.
Aceasta este prima investiție majoră a lanțului în afara Poloniei. Recent, compania poloneză, parte a CVC Capital Partners, și-a propus să devină cel mai mare operator din lume, devansând Amazon. Cu peste 10.000 de magazine, livrări la domiciliu, soluții digitale și peste 3 milioane de clienți serviți zilnic, Grupul Żabka, având mai mult de 10.000 de angajați, este unul dintre liderii retailului de proximitate modern din Europa.
CVC Capital Partners este una dintre cele mai importante firme de private equity. CVC, înființată în anii 1980 de un grup de capitaliști de risc, printre care Steven Koltes, Donald Mackenzie și Rolly van Rappard, este deținută majoritar de angajații săi. In portofoliul companiei se regăsesc branduri ca Panzani, Douglas, Alvogen, Lipton, multe prezente și în România.
Te-ar putea interesa și: Decizia Lidl și Kaufland cu privire la stațiile de încărcare auto! Kaufland a investit 2,6 milioane de euro!
DRIM Daniel Distribuție FMCG este o afacere de familie, având una dintre cele mai mari rețele de distribuție a produselor de tipul FMCG de pe piața locală, cu circa 800 de angajați și aprovizionând circa 12 000 de magazine comerciale tradiționale în 13 țări. Grupul Żabka a fost înființat la începutul anului 2021.
Este compus din trei unități principale de business: Żabka Polska, Żabka Digital și Żabka Future. Żabka Polska se concentrează asupra activității de retail și este responsabilă în principal de aspectele operaționale și comerciale ale activității Grupului, inclusiv gestionarea și dezvoltarea rețelei moderne de unități staționare de tipul modern convenience și de rețeaua logistică națională a Grupului Żabka Future are ca scop crearea de noi afaceri, care sprijină dezvoltarea grupului.
Żabka Digital răspunde de accelerarea construirii celui mai modern ecosistem convenience digital și găsirea sinergiei dintre afacerile digitale deja mature din portofoliul nostru grație tehnologiei. În 2017, compania a primit o injecție de capital de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) în valoare de până la 25 milioane de euro, fondurile fiind folosite pentru investiții “verzi”.
Zabka a fost achiziționat atunci de mai multe fonduri din portofoliul CVC Partners de la Mid Europa Partners, proprietarul lanțului de magazine Profi și al operatorului de servicii medicale private Regina Maria, în schimbul unei sume estimate la circa 1 miliard de euro. Tranzacția a fost cea mai mare din istoria retailului alimentar polonez și cel mai important exit al unui fond de private equity de pe piața din Polonia.
Potrivit presei poloneze, Mid Europa a devenit proprietarul Zebka în 2011, în urma unei investiții de 400 milioane euro. Vânzările de bunuri de larg consum (FMCG) din România au crescut, în trimestrul al doilea al acestui an, cu 17,3% în termeni valorici față de aceeași perioadă a anului anterior.
Comparativ cu țările din estul Europei, România se situează pe locul al 5-lea în termeni de creștere valorică (+18,3%) în ultimele 12 luni, fiind întrecută de Ungaria, cu o creștere de +22,8%, Kazahstan (+22,7%), Serbia (+19,5%) și Bulgaria (+19,3%).
Vezi și: Situația pieței creditelor pe anul 2024! Ce se întâmplă cu dobânzile?