Zara, gigantul de modă online anunță oficial faptul că a început să taxeze cumpărătorii din Spania pentru returnarea cumpărăturilor online. Compania a luat această decizie, susținând totuși că returnările efectuate în magazinele fizice rămân gratuite, raportează Reuters, citat de zf.
Clienţii care cumpără haine sau alte produse de la Zara trebuie să plătească, potrivit noilor schimbări, nu mai puțin de 1,95 euro (2,13 dolari) dacă doresc să returneze piesele de acasă, costul fiind dedus din suma rambursată,, a anunțat Zara pe site-ul oficial.
În acest sens, articolele cumpărate prin comandă în mediul online pot fi returnate în continuare gratuit în magazinele fizice, potrivit oficialilor companiei. În caz contrar, se impun taxe.
Ai mai putea citi și: Ce salariu are un peisagist în România. Incredibil cât câștigă
În timp ce pandemia de coronavirus a dus rapid la o creștere masivă a cumpărăturilor în mediul online, clienţii din toată lumea au dezvoltat o obișnuință în a cumpăra articole pentru a le încerca acasă, deoarece retururile erau adesea gratuite, ceea ce a crescut costurile pentru comercianţi. Mai mult, o practică nesănătoasă întâlnită printre cumpărători, mai ales printre români, este comandarea de produse, utilizarea cu grijă la evenimente și apoii returnarea acestora.
În acest context, Inditex, care deţine Zara, va introduce, de asemenea, taxe de returnare în Spania şi pentru alte mărci ale sale, cum ar fi Massimo Dutti şi Pull&Bear. Momentan, nu se știe și dacă se va aplica această schimbare majoră în România.
Încă din primele luni ale anului 2022, Zara a anunțat că s-au introdus taxe pentru unele retururi online în Marea Britanie şi pe alte pieţe principale. Decizia a fost luată în urma unor seturi măsuri destul de asemănătoare luate de rivali precum Uniqlo sau Next.
Te mai poate interesa și: Vești noi pentru copiii care au părinții plecați în străinătate! Turcan: „Voi depune o nouă inițiativă legislativă”