Compania aeriană Dan Air a anunțat, joi, că mai multe zboruri regulate vor fi suspendat temporar. Este vorba de mai multe rute cu plecarea din aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din Capitală.
,,2.598 de pasageri sunt afectați, din nou, de programul de funcționare al Aeroportului Brașov-Ghimbav și a lipsei de personal al Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA R.A. Din cauze independente de operatorul aerian, în perioada 09.07.2023 – 29.09.2023 cursele DAN AIR, singura companie care operează în prezent zboruri regulate din Brașov, cu plecare din Otopeni către Nuernberg, Bruxelles, Munchen, Malaga, Stuttgart, Londra și Brașov-Malaga vor fi anulate.”, au informat, joi, reprezentanţii Dan Air.
Conform acestora, Dan Air este forțată să anuleze mai multe curse din cauza programului limitat de lucru al noului Aeroport Brașov. Din cauza acestuia sunt afectate și alte curse conectate din București sau din alte țări.
„În primul rând ne cerem scuze bucureștenilor și sperăm să înțeleagă decizia noastră de a anula zborurile din București. Decizia a fost luată în baza unor analize îndelungate și unde a fost principal factorul uman. Bucureștenii au multe alternative de transport întrucât pe Aeroportul Otopeni sunt prezente multe companii aeriene, în schimb pe Aeroportul din Brașov la momentul actual este doar DAN AIR și ca atare nu-i putem lăsa pe brașovenii noștri și fără sigura lor modalitate de transport aerian.
Pe cale de consecință, ne asumăm pierderile care vor fi generate de anularea programului de la București iar toți pasagerii își vor primi banii integral pe bilete înapoi în maxim 14 zile, cu posibilitatea de a formula cerere de compensare pe adresa [email protected].”, explică Matt Ian DAVID, CEO DAN AIR .
Astfel încât să se înțeleagă clar situația, compania aeriană explică faptul că zborurile din Brașov sunt conectate cu altele de pe Otopeni sau din străinătate.
,,Am încercat să propunem modificarea orarului pentru zborurile afectate de anulări astfel încât să ne încadram în programul de lucru al Aeroportulului din Brașov. Acest lucru din păcate este imposibil în acest program de vară, pentru că discutăm despre hub-uri europene unde sloturile de zbor se alocă cu multe luni înainte, așa cum au fost alocate și pentru programul inițial propus de DAN AIR și luat la cunoștință de către autorități care nu s-au opus.
Din moment ce nu reușim să respectăm sloturile inițial alocate de către aeroporturile europene pe care zburăm suntem nevoiți să anulăm anumite frecvențe și destinații.”, spune reprezentantul Dan Air.
Sursa citată a mai informat că cel de-al doilea factor care afectează programul din București are legătură cu rigiditatea polițiștilor de frontieră cu privire la acceptarea curselor de pasageri cu origine multiplă fără debarcare la primul punct de intrare în țările de destinație fapt ceea ce generează întârzieri și mai mari care se acumulează pentru ca pasagerii să poată trece încă o dată prin controlul de frontieră pentru a-și continua călătoria.
,,Din cauza faptului că nu am reușit să găsim o soluție tehnică și nu avem parte de niciun suport din partea autorităților, suntem obligați să renunțăm la zborurile din București (Otopeni) pentru a putea efectua cursele din Brașov, în scenariul invers, mult mai mulți pasageri ar avea de suferit, ca atare ne-am aflat în fața unei decizii unde am ales răul cel mai mic”, mai arată Matt Ian DAVID.
Directorul companiei aeriene a explicat că urmează ca Dan Air să oblige în instanță atât Aeroportul Brașov cât și ROMATSA să-și îndeplinească obligațiile de a face și de a rezolva problema cu care se confruntă brașovenii deoarece soluții legale există.
,,În continuare facem tot ceea ce este posiblul pentru a reduce impactul acestor modificări sau anulări asupra pasagerilor. De fiecare dată am acționat corect, tocmai pentru ca pasagerii noștri să resimtă cât mai puțin efectele acestui dezinteres fața de un operator economic român care a investit considerabil în dezvoltarea unor rute noi de pe aeroportul din Brașov.
DAN AIR, a reușit să plaseze aeroportul Brașov în top 4 din România. Cea mai mare pierdere este însă a pasagerilor care, astfel, vor petrece mult mai mult timp pentru a ajunge la destinația dorită chiar dacă ar fi existat toate condițiile necesare pentru timp redus, confort sporit și costuri decente”, mai spune Matt Ian DAVID, CEO DAN AIR.