Cele două companii care au înregistrat cele mai mari câștiguri din contractele cu Portul Constanța sunt Getica 95 și Consal Trade, încasând aproximativ 34 de milioane de euro fiecare. Acestea sunt cele mai mari încasări care s-au înregistrat în ultimi ani, mai exact, din anul 2018 până în prezent. Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța (CN APMC) deține contracte cu mai multe companii, însă acstea două sunt, conform analizelor efectuate de G4 Media, cele care au înregistrat cele mai mari profituri. Viorel Săndel Tudose este cel care deține Getica 95 și conform presei locale este finațator FC Argeș în ultimee sezoane, acestea fiind în conformitate cu cele comunicate de Economedia.ro.
Vezi mai multe despre: Sorin Grindeanu anunță un nou proiect la Portul Constanța. „Sperăm să reducem cât mai mult evaziunea fiscală”
Nu doar Getica 95 și Consal Trade se află în lista celor cu cele mai mari câștiguri. Bineînțeles, mai sunt și altele adăgate, cum ar fi: Tinmar Energy, ABC Val, Electromontaj SA.
Punem la punct aceste companii și conform analizelor efectuate, vom începe cu Getica 95. Pe scurt, Getica a încheiat aproximativ șase contracte cu Portul Constanța în ultimii cinci ani și a avut câștiguri de peste 170 de milioane de lei.
Compania lui Viorel Tudose furnizează energie electrică, iar conform celor comunicate de Economedia.ro, contractele au fost obținute și prin licitație (unul singur), dar și prin negociere fără publicare prealabilă. Impactul inflației externe din perspectiva gazelor naturale, petrol și cărbune a influențat și inflația internă, ceea ce a crescut prețurile și a dus către o criză în piața de energie.
A doua cea mai câștigătoare firmă din această listă este Consal Trade care este deținută de familia fraților Chicheanu care sunt rezidenți ai orașului Constanța. Contractele au fost șase în materie de număr, iaracestea au fost obținute prin negocieri, licitații deschse, dar și prin proceduri simplficate. Contractele au valorat în total aproximativ 168 de milioane de lei și au avut în vedere următoarele: dragaj, reparții la digul de nord, diguri în Constanța, dar și dragaj de întreținere în porturile maritime.
În afara contractelor deținute cu Portul Constanța, această companie a semnat și cu instituții care se află în subordinea primăriei, dar și instituții publice care reflectă Regia de Drumuri, spre exemplu.
Următoarele companii sunt reprezentate de Tinmar Energy și ABC Val. Prima dintre cele enumerate a încheiat două contracte cu Portul Constanța din care a câștigat aproximativ 59 de milioane de lei din energie electrică. Cel care conduce această companie este Augustin Oancea, conform celor scrise Economica.net, potrivit Economedia.ro.
Contractele companiei ABC Val au fost bazate pe reparațiile pasajelor din port, dar și pentru extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din Midia, obținând aproximativ 60 de milioane de lei, puțin peste ceea ce a obținut ABC Val,
ABC Vala obținut aproximativ 60 de milioane de lei din 6 contracte, pentru reparații pasaje în port (ex: Poarta 4), pentru extinderea cheurilor danelor 10 și 12 din Midia, inclusiv consolidări în spatele cheurilor.
Iar ultima, și nu cea din urmă este Electromontaj SA care a obținut aproximativ 47 de milioane de lei. Familia Bîlteanu este cea care o coordonează și s-a ocupat cu modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice din Portul Constanța.
Conform celor de la Economedia.ro, cele mai multe contracte le dețin umrătoarele: Euroconstruct, S Engineering Design, Greensoft, ABC Val, Getica 95, D.O. Style 99, Proiect AIC și Trident Servicii și Mentenanță. Făcând o categorisire, se numărăr astfel: Euroconstruct a obținut 7 contracte în ultimii 5 ani, S Engineering Design a avut 7 contracte în valoare de 2,35 milioane de lei, Greensoft a obținut 7 contracte în valoare de 160.000 de lei, ABC Val, 6 contracte în valoare de 60 de milioane de lei, Getica 95, 5 contracte obținute în ultimii cinci an, iar O. Style 99, Proiect AIC și Trident Servicii și Mentenanță au semnat, de asemenea, câte 5 contracte fiecare, cu sume cuprinse între 700.000 de lei și 2,3 milioane de lei.
Vezi mai multe despre: Portul Constanţa, punct cheie din ”Drumul Mătăsii”. Ruta comercială propusă de Kazahstan ar înjumătăţi timpul de trasport al produsele asiatice în Europa