- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Zi istorică! Au început lucrările la cel mai așteptat pasaj de autostradă din ultimii 30 de ani

12 Jun, 14:56 • Bumbeneci Diana
Vești bune pentru șoferi. Au început lucrările la devierea Drumului Național 2, pentru a începe lucrările la pasajul de autostradă peste DN2.
Zi istorică! Au început lucrările la cel mai așteptat pasaj de autostradă din ultimii 30 de ani

Constructorul turc Nurol a dat startul oficial pentru lucrările la devierea Drumului Național 2 (E85). Scopul acestora este de a crea pasajul de autostradă peste DN2, pe lotul 3 al secțiunii Ploiești – Buzău, parte din Autostrada Moldovei A7. Anunțul a fost făcut de secretarul de la Transporturi Ionel Scrioșteanu.

Contractul pentru lotul Pietroasele/Spătaru – Buzău cu o lungime de 14 km a fost semnat la finalul anului trecut. Ulterior, Asocierea Nurol-Makyol a anunțat că are termen de 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor.

Se construiește cel mai așteptat pasaj de autostradă

Pe șantierul lotului 3, secretarul de stat a menționat că ritmul de lucru al constructorului este bun, cu drumurile tehnologice finalizate complet pe ambele părți, organizarea șantierului completă, fundația pentru 20 de podețe dintr-un total de 51 finalizată, și decopertarea stratului vegetal și stabilizarea terenului realizată integral pe întreaga lungime a autostrăzii (14 km), precum și pe toate bretelele nodului rutier cu DN2B, unde au fost puși în operă peste 150.000 de metri cubi de umplutură. Pe traseul de 8 kilometri sunt planificate 8 poduri și pasaje, dintre care cel peste DN 2B Buzău – Brăila și liniile CFR este cea mai complexă structură, având o lungime de 1260 de metri.

Vezi și: Se deschid primii kilometri din Autostrada Moldovei A7. Sorin Grindeanu: „În acest moment sunt în diverse stadii de construcție toate cele 13 loturi”

„𝗜̂𝗻 𝗽𝗿𝗲𝘇𝗲𝗻𝘁 𝘀𝗲 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗲𝗮𝘇𝗮̆ 𝗹𝗮:
➡️ Lucrările de descărcare arheologică și s-au finalizat 300 din cei 1500 de metri aferente celor 4 situri arheologice. Finalizarea acestora este preconizată a fi cu 2 luni mai devreme decât termenul prevăzut în estimarea inițială.
➡️ Se lucrează cu 3 foreze și au fost forați 130 din 830 de piloți aferenți pasajelor. Încep lucrările la fundația a 3 structuri dintr-un total de 5.
➡️ Au început lucrările la devierea Drumului Național 2 (E85) în vederea devierii traficului pentru a începe lucrările la pasajul de autostradă peste DN2.
➡️ Sunt în curs de realizare proiectele tehnice și avizările necesare relocărilor de utilități (liniile electrice și conductele de gaz)”, transmite Ionel Scrioșteanu.

Autostrada A7 Ploiești – Buzău, Tronsonul 3 Pietroasele/Spătaru – Buzău are o lungime totală de 13,9 km. Conform detaliilor de pe site-ul Ministerului Transporturilor, lucrările au început în data de 1 martie 2024 și au termen de finalizare 20 de luni.

În septembrie sau octombrie ar trebui să fie deschise primele două loturi dintre Ploiești și Buzău (49 km între Ploiești A3 -Spătaru), dar și primul lot al secțiunii Buzău – Focșani, la doar 32% execuție. În acest context, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a promis toți cei 82 km dintre Buzău și Focșani, chiar dacă firma UMB a transmis că „speră” deschiderea până la finalul anului.
Stadiul lucrărilor:

Vezi și: Autostrada A1 Sibiu-Pitești prinde contur. Au apărut noi imagini cu Pasajul Bascov pe lotul 5 Pitești-Curtea de Argeș. Când se închide circulația din cauza lucrărilor

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult