Cel mai scump lot te autostradă din România trebuie să intre în construcție! Compania de Drumuri are marți, 15 octombrie, termen pentru desemnarea câștigătorului pe lotul Meseș, de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA.
Evaluarea pe acest lot a fost organizată de un an și au fost cinci amânări succesive. La termenul de marți, CNAIR ar urma să anunțe – în sfârșit – câștigătorul. Însă specialiștii spun că a apărut problema finanțării, în contextul în care Programul Transport este supracontractat.
„Vrem ca evaluarea să se încheie maximum până în 15 octombrie”, a declarat recent pentru Europa Liberă purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.
Citește și: Autostrada Unirii A8 prinde tot mai mult contur. CNIR anunță stadiul lucrărilor mamut
Ultimii ofertanți care au rămas în cursa pentru acest lot sunt constructorul băcăuan UMB, Makyol (Turcia) și WeBuild (Italia). UMB, Makyol și WeBuild sunt primii trei constructori din România raportat la kilometrii de autostradă/drum expres contractați.
UMB are mari șanse să preia noi loturi de drum de mare viteză, în condițiile în care este cel mai puternic constructor din România după numărul kilometrilor de autostradă contractați. Compania lucrează aproape integral pe Autostrada Moldovei A7, pe un lot din Autostrada Unirii A8 (Lotul 3 Leghin – Târgu Neamț), pe Autostrada Transilvania (loturile Mihăești – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului), pe Autostrada Lugoj – Deva (lotul Margina – Holdea), pe Autostrada București Nord A0 (Lotul 4), pe Drum Expres Craiova – Pitești, pe Drumul Expres Brăila – Galați, dar și pe variante ocolitoare și alte lucrări.
Nădășelu – Zimbor:
Zimbor – Poarta Sălajului:
Suplacu de Barcău – Chiribiș:
Chiribiș – Biharia: