- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Ziua „Z” pentru cea mai așteptată autostradă. Pe 15 octombrie se desemnează marele câștigător

15 Oct, 11:38 • Bumbeneci Diana
Autostrada Transilvania. CNAIR are termen marți, 15 octombrie, pentru desemnarea câștigătorului pe „lotul Meseș”, cel mai scump lot de autostradă din România
Ziua „Z” pentru cea mai așteptată autostradă. Pe 15 octombrie se desemnează marele câștigător

Cel mai scump lot te autostradă din România trebuie să intre în construcție! Compania de Drumuri are marți, 15 octombrie, termen pentru desemnarea câștigătorului pe lotul Meseș, de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA.

Final de ofertă pentru cel mai scump lot de autostradă

Evaluarea pe acest lot a fost organizată de un an și au fost cinci amânări succesive. La termenul de marți, CNAIR ar urma să anunțe – în sfârșit – câștigătorul. Însă specialiștii spun că a apărut problema finanțării, în contextul în care Programul Transport este supracontractat.

„Vrem ca evaluarea să se încheie maximum până în 15 octombrie”, a declarat recent pentru Europa Liberă purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

Citește și: Autostrada Unirii A8 prinde tot mai mult contur. CNIR anunță stadiul lucrărilor mamut

Autostrada Transilvania
Autostrada Transilvania

Ultimii ofertanți care au rămas în cursa pentru acest lot sunt constructorul băcăuan UMB, Makyol (Turcia) și WeBuild (Italia). UMB, Makyol și WeBuild sunt primii trei constructori din România raportat la kilometrii de autostradă/drum expres contractați.

UMB are mari șanse să preia noi loturi de drum de mare viteză, în condițiile în care este cel mai puternic constructor din România după numărul kilometrilor de autostradă contractați. Compania lucrează aproape integral pe Autostrada Moldovei A7, pe un lot din Autostrada Unirii A8 (Lotul 3 Leghin – Târgu Neamț), pe Autostrada Transilvania (loturile Mihăești – Zimbor și Zimbor – Poarta Sălajului), pe Autostrada Lugoj – Deva (lotul Margina – Holdea), pe Autostrada București Nord A0 (Lotul 4), pe Drum Expres Craiova – Pitești, pe Drumul Expres Brăila – Galați, dar și pe variante ocolitoare și alte lucrări.

Loturile de pe Autostrada Transilvania

Nădășelu – Zimbor:

  • Autorizații de Construcție emise 04.2021 (3A2) şi 01.07.2021 (3B1), Proiectul Tehnic avizat 20.08.2021 (3A2). 28.12.2021 (3B1)
  • extensie primită până în mai 2025 / UMB nu are capacitate / mobilizarea slabă pe acest lot
  • Ozaltin câştigător pe traseul nou. 29 martie: 9 luni proiectare – 18 execuţie
  • deviere traseu km10*009-km 12+000 şi km2M06-km 24*890 / semnare contract în mai?

Zimbor – Poarta Sălajului:

  • în septembrie 2022 s-a extins termenul de finalizare în august 2024, ulterior iulie 2025
  • deschidere posibilă în T3 2025 dacă dealul Zimbor ţine
  • UMB nu are capacitate şi a redus drastic mobilizarea pe acest lot

Suplacu de Barcău – Chiribiș:

  • al patrulea constructor pe acest tronson / 6 luni proiectare şi 18 de execuţie
  • ultima licitaţie lansată 06.01.2023. cea anterioară 07.12.2020 a fost anulată în 26.07.2022
  • aşteptăm primele lucrări în teren în august-septembrie

Chiribiș – Biharia:

  • 6 luni proiectare şi 18 de execuţie

Poți citi: Se inaugurează mai multe loturi din Autostrada Moldovei. Sorin Grindeanu și Marcel Ciolacu dau vestea cea mare

Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult