In 2006, Cosmote a raportat pierdere neta de 91,6 mil. euro, iar cota de piata era la inceputul anului trecut de 7%. Inca de la relansare, compania nu a ascuns faptul ca va sacrifica profitul in primii ani pentru a-si creste agresiv baza de clienti, urmand sa treaca pe profit net in anul 2009.
Cosmote si-a marit numarul de clienti pana la 3,6 milioane, castigand anul trecut aproximativ 2,4 mil. clienti noi.
Veniturile totale ale Cosmote Romania au crescut anul trecut de circa 3,5 ori, ajungand la 155,6 milioane euro, fata de 43,8 milioane de euro in 2006.
In acelasi timp, veniturile aferente ultimului trimestru al anului s-au cifrat la peste 50 de milioane euro, in crestere de aproape 3 ori comparativ cu perioada similara a anului 2006.
Ultimul trimestru al anului a consemnat o pierdere neta de 53,2 de milioane de euro, dubla fata de cea ce 25,4 de milioane in ultimele trei luni din 2006.
Pierderea operationala (EBITDA) a fost de 39,2 milioane de euro anul trecut, o imbunatatire de 40% comparativ cu rezultatul obtinut in 2006, cand compania a raportat pierdere operationala de 65,7 mil. euro. In ceea ce priveste rezultatele aferente ultimului trimestru al anului, pierderea operationala a fost de 11,8 milioane de euro, fata de 19,4 milioane euro in aceeasi perioada din 2006.
Numarul de abonamente Cosmote realizate prin lantul de magazine telecom Germanos a crescut cu 144% in ultimul trimestru al 2007, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2006.
In trimestrul patru, 800.000 de noi utilizatori au devenit clienti ai retelei Cosmote, dintre care 23% au fost reprezentati de abonati. Cosmote a investit anul trecut aproximativ 210 mil. euro, cea mai mare parte a sumei fiind destinata infrastrucuturii.
Conform companiei, Cosmote ofera in prezent acoperire pentru 98,2% din populatia Romaniei si 87,5% din teritoriu.
Principalii concurenti ai Cosmote sunt Vodafone Romania, care a incheiat anul 2007 cu 8,8 milioane clienti, Orange Romania, cu 10 milioane utilizatori la inceputul acestui an, Zapp Romania, companie aflata in proces de restructurare dupa ce la conducere a fost numit Chris Bataillard si RCS&RDS, companie care a intrat la finele lui 2007 pe segmentul telefoniei mobile.