Aproximativ 4,2 milioane de romani
si-au manifestat intentia de a face cumparaturi cu ocazia Black
Friday, in contextul in care aproximativ 7,4 milioane de romani
cunosc semnificatia evenimentului, se arata intr-un studiu Daedalus
Millward Brown.
Aproximativ 17% dintre respondentii
barbati au afirmat ca vor face „cu siguranta” cumparaturi de
Black Friday, in timp ce 10% dintre femei au luat deja aceasta
decizie. “Probabil ca voi cumpara” a fost raspunsul dat de 41,3%
dintre barbati si de 42,6% dintre femei.
“Black Friday a devenit un reper
solid in perceptia consumatorilor romani, care asociaza luna
noiembrie cu luna celor mai mari si mai multe reduceri din an. In
plus, in acest an romanii stiu mult mai clar si ce anume vor sa
cumpere, pregatind lista de cumparaturi in avans. Intentia de
cumparare a crescut anul acesta cu 75% fata de anul trecut. Datele
arata ca anul acesta 4,2 milioane de romani intentioneaza sa cumpere
de Black Friday, fata de 2,4 milioane anul trecut”, declara Daniela
Lazar, director general Daedalus Millward Brown.
Cel mai ridicat grad de notorietate a
fost inregistrat in segmentul de varsta 18 – 24 de ani, unde 60,9%
din respondenti au auzit de Black Friday, urmat de segmentul 25 –
34 de ani (58,5%).
„Aceste procente sunt foarte
relevante pentru modul in care va evolua pozitionarea acestui
eveniment de shopping pe piata romaneasca. Tinerii sunt mult mai bine
conectati la tot ceea ce inseamna informatie, sunt dinamici si dau
tonul in mediul online, raspandind, la randul lor, informatia”,
explica Daniela Lazar.
Ce-si doresc romanii
Pe lista de cumparaturi a femeilor, in
topul cele mai invocate articole in chestionarul Daedalus Millward
Brown construit pe raspunsuri multiple s-au situat pe primele trei
locuri electrocasnice mici, articolele de imbracamine si
televizoarele. Pe lista barbatilor, pe primul loc se afla
electronicele si accesoriile auto, televizoarele si hainele.
Lista de cumparaturi a femeilor
1. Electrocasnice mici (45,3%)
2. Haine (27,5%)
3. Televizoare (14%)
4. Incaltaminte (12,8%)
5. Laptopuri (8,8%)
6. Telefoane mobile (8%)
7. Masini de spalat (7,3%)
8. Ingrijire personala (6,2%)
9. Frigidere (6%)
10. Cosmetice (5,4%)
Lista de cumparaturi a barbatilor
1. Electronice si accesorii auto
(26,1%)
2. Televizoare (23,2%)
3. Haine (17,3%)
4. Telefoane mobile (14,3%)
5. Laptopuri (14,1%)
6. Tablete (7,8%)
7. Frigidere (7,3%)
8. Incaltaminte (6,3%)
9. Componente PC (6,1%)
10. Masini de spalat (5%)
Studiul a fost realizat pe un esantion
reprezentativ de 2.000 de respondenti din mediul urban si rural, cu
varste cuprinse intre 18 si 50 de ani, cu acces la telefon mobil.
Studiul a fost realizat telefonic in perioada: 8-13 noiembrie.
Eroarea de esantionare a studiului este de +/-2,2%.
Parte a grupului Daedalus, care are
peste 15 ani de activitate in Romania, Daedalus Millward Brown este
in topul companiilor de cercetare de marketing din Romania. Daedalus
Millward Brown este membra a retelei globale Millward Brown, care are
82 de locatii in 52 de tari, fiind unul din liderii cercetarii de
marketing si expert in cercetari legate de advertising, comunicare de
marketing, media si brand equity.
Citeste si:
Retailerii si
curierii, pe ultima suta de metri inainte de Black Friday
Black
Friday: Pe 22 Noiembrie, retailul online il
va depasi pe cel traditional
Ce
retaileri lanseaza Black Friday cu o saptamana mai devreme
F64
se aliniaza celorlalti retaileri si lanseaza Black Friday pe 22
noiembrie
Prea
comercial: Cum ieftinesc retailerii traditia Black Friday
Din
culisele agitate ale Black Friday: Cum se pregatesc curierii