Pe termen lung insa, atat valoarea brandului cat si a companiilor in cauza ar putea sa ocupe pozitii diferite.
In timp ce valoarea de piata a Apple a depasit, la inceputul lui august, 145,87 miliarde de dolari (102 miliarde de euro), cea a Google era de 143,40 miliarde de dolari (100 miliarde de euro), potrivit Business Week.
„Nu conteaza insa ceea ce se intampla in prezent, mai ales ca astfel de depasiri spectaculoase au mai avut loc, izolat, si in trecut. Conteaza insa motivele pentru care, pe termen lung, Apple va creste mult mai mult in ochii investitorilor decat Google”, arata analistii citati de Business Week.
Google are operatiuni incomparabil de profitabile pe segmentul de cautare, insa pierde la scor prin celelelate afaceri ale sale. Apple, pe de alta parte, face bani din toate segmentele pe care este prezent – chiar si pe cel de muzica si aplicatii, creat pentru a convinge oamenii sa cumpere terminalele sale.
Iar la Apple mai exista loc de crestere, sunt de parere analistii din domeniu. In timp ce Google obtine 70% din venituri din piata de publicitate online, estimata la 14 miliarde de dolari (9,8 miliarde de euro), Apple obtine sub 10% din segmentul de computere, si circa 8% datorita iPhone-ului.
Incercarea Apple – tableta de 600$
Tableta Apple urmeaza sa fie lansata la inceputul lui 2010, si se estimeaza ca vanzarile din primul an vor atinge 2 milioane unitati, la un pret de circa 600$ (420 euro).
Dupa aceasta lansare, veniturile companiei ar putea creste cu 1,2 miliarde de dolari (841 milioane de euro) intr-un an, potrivit specialistilor.
Tableta, inca neanuntata in mod oficial de Apple, ar putea genera 3% din veniturile totale ale companiei americane in 2010.
Incercarea Google – Google Aps si Android
Divizia Google Apps face bani prin vanzarea de software corporatist, insa deocamdata, nu suficient de mult. In ceea ce priveste sistemul de operare pentru telefoane mobile, Android, analistii de piata sunt de parere ca incetinirea pietei de terminale mobile nu vor ajuta compania sa scoata suficient de multe venituri din acest segment.
Rezultate Apple
Compania Apple a inregistrat un profit de 1,23 miliarde de dolari (864 milioane de euro) in al treilea trimestru fiscal al acestui an, in crestere cu 15% fata de perioada similara a anului trecut, si peste estimarile analistilor, datorita cererii in crestere pentru iPhone si pentru notebook-urile Macintosh.
Totodata, vanzarile au crescut cu 12%, la 8,34 miliarde dolari (5,86 miliarde de euro), in trimestrul incheiat pe 27 iunie, depasind estimarile analistilor de 8,21 miliarde de dolari (5.77 miliarde de euro).
Grupul estimeaza vanzari de pana la 8,9 miliarde dolari (6,25 miliarde de euro), in urmatorul trimestru.
Rezultate Google
Profitul net al companiei americane, lider pe segmentul de cautari online, a avansat cu 19%, pana la 1,48 mld. $ (1,04 mld. euro), in trimestrul 2 al acestui an, acesta fiind de altfel si cel mai mare profit trimestrial inregistrat de companie de la listarea pe bursa, acum 5 ani.
Veniturile companiei au fost de 5,52 mld. $ (3,92 mld. euro).
Concurentii directi ai Google au fost insa loviti mai puternic de recesiune, Yahoo si AOL inregistrand scaderi ale veniturilor pe ultimele trimestre.