Oficialii Flamingo au precizat ca vizeaza un profit de 2,6 mil. euro in 2008, de cinci ori mai mult decat anul trecut.
„Anul acesta ne propunem sa castigam in mod sistematic o cota din ce in ce mai mare pe piata retailului electronic, electrocasnic si IT&C, prin continuarea dezvoltarii retelei Flanco World si prin lansarea unui nou concept de magazine de entertainment si IT sub brandul Flamingo Computers”, a declarat Jiri Rizek, director executiv Flamingo International.
Pe fondul cresterii PIB-ului cu 5-7% anual in perioada 2008-2010 si implicit a puterii de cumparare a romanilor, retailerul Flamingo International va investi in deschiderea de magazine proprii 8 milioane euro doar in 2008, a declarat marti Dragos Simion, presedinte al grupului.
„Este normal ca odata cu cresterea puterii de cumparare a romanilor sa investim puternic in extinderea si punerea la punct a punctelor noastre de retail”, a declarat Simion.
Suprafata totala de vanzare a grupului a crescut cu 20%, la aproximativ 54.000 mp la finalul anului trecut, comparativ cu 45.000 mp la sfarsitul lui 2006. Oficialii retailerului au declarat ca doresc ca pana la finele lui 2008 magazinele grupului sa atinga o suprafata totala de vanzari de 70.000 mp. Pana la finele lui 2010, retailerul isi propune sa ofere produse spre vanzare pe o suprafata totala a magazinelor de 90.000 mp.
Anul trecut retailerul a deschis circa 10 unitati Flanco World de peste 1.000 mp fiecare, conform oficialilor companiei.
Magazinele Flanco World reprezentau la finele lui 2007 peste 50% din suprafata totala de vanzare a retailerului autohton.
Flamingo International a inregistrat o cota de piata de 25% pe segmentul consolelor si de 17% pe segmentul GPS-urilor. Pe toate segmentele, compania estimeaza o cota de piata de 17-18% anul acesta, fata de 16% anul trecut.
In ceea ce priveste piata locala de retail electronic, electrocasnic si IT&C, chiar daca deocamdata nu sunt disponibile date complete, reprezentantii Flamingo International apreciaza ca piata a inregistrat anul trecut un ritm de crestere de aproximativ 15%, pana la valoarea de aproximativ 1 miliard de euro.
„Anul trecut, principalele linii de crestere a pietei locale de retail electronic, electrocasnic si IT&C au venit dinspre segmentele de IT&C si electronice. Ne asteptam ca produsele IT&C sa-si mentina ritmul accelerat de crestere si in anii urmatori, majorandu-si cota de la 25% din totalul pietei in 2007 si la 40% in 2010”, a mai declarat CEO-ul Flamingo International.
Pentru perioada viitoare, compania estimeaza ca piata va continua ritmul de crestere anual de 10-15%.
Cititi si un interviu publicat saptamana aceasta, cu Dragos Simion, presedinte Flamingo International.