Povestea incepe in 1999, cand Pyra Labs, prima companie co-fondata de Evan Williams si Meg Hourihan, a lansat platforma Blogger, vanduta ulterior in 2003 celor de la Google, pentru o suma care nu a fost facuta publica.
Pyra Labs avea ca scop initial crearea de software pentru project management. O caracteristica a unuia din aceste software-uri a pornit sub denumirea de Blogger si a fost una dintre primele aplicatii web de creare si administrare de bloguri. William a inventat termenul de ‘blogger’ si a fost un instrument important in popularizarea termenului de ‘blog’.
In prezent, blogurile gazduite de platforma Blogger sunt pe primul loc in topul celor mai citite, pe plan mondial, potrivit datelor furnizate de compania de cercetare online comScore, citate de TechCrunch. Serviciul atrage 260 milioane de vizualizari lunar. Spre comparatie, cele gazduite de platforma gratuita WordPress, principalul concurent al platformei Blogger, genereaza circa 140 milioane de vizualizari pe luna.
Presa internationala scrie despre Evan Williams ca a descoperit ‘accidental’ ce trebuie sa faca pentru a avea succes. „In primul rand, Evan Williams a descoperit ca ideile cu adevarat noi sunt descoperite accidental, nu gandite. A mai descoperit ca noile idei sunt prin definitie greu de explicat altora, pentru ca in cuvinte poti explica bine doar ceea ce se cunoaste deja. Iar in al treilea rand, a descoperit ca ideile bune par logice si evidente atunci cand te gandesti la ele in retrospectiva’, scria The Economist.
Sa incepi o companie este ca si cum ai ajunge singur pe o insula pustie
„Ai cateva provizii pe care trebuie sa le faci sa dureze pana cand vei reusi sa gasesti o modalitate prin care insula iti va putea sustine viata – sau trebuie sa convingi pe cineva sa-ti mai trimita provizii. Nu stii niciodata de la inceput cat de mare este insula sau cate pericole exista. Intotdeauna este posibil ca altcineva sa treaca pe langa insula ta, si daca este prospera, sa incerce sa o atace, asa ca trebuie sa-ti construiesti si o linie defensiva. In cele din urma, daca ai succes, vei fi rege in propria ta lume prospera. Daca nu, vei muri, sau, in cel mai bun caz, reusesti sa pleci acasa cu coada intre picioare. Oricum ar fi este o aventura placuta”, scrie Evan William despre antreprenoriat.
Williams a plecat de la Blogger in urmatorul an de la preluarea de catre Google (2003) si a co-fondat Odeo.com, impreuna cu Biz Stone, companie prin care avea sa creeze mai tarziu ceea ce se numea atunci Twttr. Odeo s-a reorganizat si rebranduit ca Obvious Corp in 2006, iar Twittr, caruia i s-au adaugat si cateva vocale, ajungand la Twitter, a devenit centrul atentiei.
[quote=Evan Williams]Sa incepi o companie este ca si cum ai ajunge singur pe o insula pustie. In cele din urma, daca ai succes, vei fi rege in propria ta lume prospera[/quote] De atunci, Twitter, care in prezent are lunar 10 milioane de vizualizari, a crescut exponential, in ultimul an baza de utilizator marindu-se cu 900%, depasind site-uri de socializare mult mai cunoscute precum LiveJournal sau LinkedIn la numarul de vizite.
In aprilie 2007, Twitter a devenit o companie separata de Obvious, iar in 2008, Evan Williams, care pana atunci conducea doar compania Obvious, a ocupat si pozitia de CEO a Twitter, pozitie detinuta la momentul respectiv de investitorul Jack Dorsey.
„Poate sunt prost, sau poate sunt naiv. Poate sunt egoist sau nedisciplinat. Si sincer sa fiu, poate sa nu mearga. Tot ce stiu este ca sunt mai entuziasmat de ceea ce fac decat niciodata. Iar de la entuziasm si curaj pornesc lucrurile marete”, declara Evan Williams inainte de a porni proiectul Twitter.